מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

התמודדות עם מחלות כרוניות או עם מצבים רפואיים מורכבים היא מטבע הדברים לא פשוטה, אך חשוב לזכור שיש דרכים רבות להקל עליה, ולא במועט, גם באמצעות פטור ממס הכנסה. בישראל קיים פטור ממס הכנסה לאנשים שאובחנו עם מגוון רחב של מחלות שמשפיעות על היכולת לעבוד או לתפקד בכוחות עצמם. בואו נבין מהן בדיוק המחלות האלו ואיך מקבלים את ההכרה המיוחלת ואת הפטור מתשלום מס.

מהן המחלות שמזכות בפטור ממס הכנסה?

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה

מחלות רבות עשויות לזכות, בתנאים מסוימים, בפטור ממס הכנסה. מחלות אלו כוללות בין היתר סרטן, גזזת ונכויות שונות. הזכאות לפטור ממס הכנסה נקבעת לאחר בדיקה ואישור של רשות המיסים ומתבססת על אחוזי הנכות שנקבעו בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי​​. והפטור הזה, נדגיש, ניתן  גם ליורשים של הזכאים, במקרים מצערים שבהם הזכאים נפטרו לפני שמימשו את מלוא הזכויות שמגיעות להם. 

ברשימת המחלות שמזכות בפטור ממס הכנסה ניתן למצוא גם סוכרת (בתנאים מסוימים), מחלות לב קשות, כשל כלייתי, מחלות נוירולוגיות ועוד. יש לזכור כי רשימת המחלות המזכות בפטור מתעדכנת מעת לעת ולכן חשוב לבדוק באופן שוטף את המידע המעודכן באתרים הממשלתיים, או להתייעץ עם גורמים המתמחים במימוש זכויות רפואיות.

איך מגישים את הבקשה לפטור ממס הכנסה? 

כדי לקבל את הפטור, נדרש קודם כל לבצע בדיקה ראשונית כדי להבין האם המצב הרפואי שלכם אכן יכול לזכות אתכם בפטור. לאחר מכן, יש לאסוף כל מסמך שיכול לתמוך בבקשה – סיכומי ביקור אצל רופאים, החלטות של ועדות רפואיות, ערעורים, חוות דעת משפטית או כל מסמך אחר שעשוי להיות רלוונטי.

התהליך למימוש הזכות כולל פנייה לוועדה רפואית והגשת בקשה לרשות המיסים עם המסמכים הנדרשים. זכאים נדרשים להציג את פרוטוקול הוועדה הרפואית שקבעה את הנכות, טופס בקשה לפטור ותלוש שכר אחרון אם מדובר בעובדים שכירים. כאמור, בשלב הזה מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום לקבלת ההדרכה והסיוע הנדרשים לניהול התהליך בצורה היעילה והמהירה ביותר.

חשוב לציין שגם אם ניתן לכם פטור ממס הכנסה בעבר, ישנם מקרים שבהם הזכאות תהיה מוגבלת בזמן ותידרשו להגיש בקשה מחודשת ואולי אף לעבור בדיקות או ועדות נוספות בהמשך. זה בדרך כלל קורה במקרים שבהם חל שינוי במצב הרפואי, או שהגדרת החוק משתנה או שהמחלה עצמה היא כזאת שיכולה להשתנות. לכן, חשוב לעמוד בקשר עם הרשויות המתאימות, לעדכן ולהתעדכן על כל שינוי שיכול להתרחש.

איזה עוד סיוע מגיע מהמדינה למתמודדים עם מחלות מורכבות?


אדם בעל נכות

לצד הפטור ממס הכנסה, המדינה מציעה כלים נוספים שיכולים לסייע מאוד בהתמודדות עם מצבים רפואיים מורכבים. במצבים מסוימים, הביטוח הלאומי מסייע לזכאים בדרכים מגוונות, כמו לדוגמה השתתפות בתשלום על הוצאות רפואיות, רכישת ציוד עזר להתניידות או להנגשת הבית והעמדת כלים שונים המסייעים בשיקום ובהסתגלות לחיים לצד המחלה. 

לצד כל אלו, ניתן כמובן לקבל סיוע מגורמים נוספים, כמו עמותות הפועלות לשיפור רווחת המטופלים, חברות ביטוח פרטיות או קרנות ייעודיות. במאבק מול מחלות מורכבות, כל סיוע, גם אם קטן לכאורה, עשוי להיות משמעותי, אם כי הדבר החשוב ביותר שיעזור להתמודד עם האתגרים הוא כמובן מעטפת תמיכה רחבה מצד משפחה, חברים ומעגלי תמיכה נוספים.

כדי להבטיח שאתם ויקיריכם מקבלים את מלוא הזכויות שמגיעות לכם, כדאי כאמור להיעזר בגורם מומחה שיילך איתכם יד ביד על למיצוי התהליך בצורה המיטבית.

ולסיום חשוב לציין כי גם אם הבקשה שהגשתם נשללה בעבר או אם גורם מסוים אמר שאינכם זכאים לפטור ממס הכנסה או להטבות אחרות, ישנם כל הזמן שינויים בחוקים ובהגדרות הזכאות. העדכונים המתפרסמים מעת לעת יכולים לכלול לעיתים שינויים דרמטיים בקריטריונים, כמו גם התוויות חדשות למחלות קיימות או שינויים בשיעורי הפטור למתמודדים עם מחלות שונות.

 

Image 1 by rawpixel.com on Freepik

Image 2 by pch.vector on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם