מה הקשר בין אי ספיקת כליות ועצירות?

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הגוף שלנו הוא מערכת מורכבת, שבה איברים רבים ותהליכים שונים משפיעים זה על זה כל הזמן – גם כאלה שאנחנו לא בהכרח חושבים שיש ביניהם קשר כלשהו. אחד הקשרים המשונים האלו, שיכולים להעיד רבות על הבריאות שלנו, הוא זה שבין הכליות, מהאיברים החשובים ביותר בגופנו, ובין פעילותה התקינה של מערכת העיכול.

אנשים מסוימים שסובלים מבעיות בכליות עלולים לסבול גם מבעיות שונות במערכת העיכול, כאשר הבולטת ביותר שבהן היא עצירות. את הקשר הזה חשוב להבין גם כדי לזהות בעיות אפשריות בכליות בשלב מוקדם וגם כדי להבין איך להתמודד עם בעיות קיימות. אז בואו נבחן את הקשר המסתורי הזה ונבין מהי המשמעות שלו.

אדם הסובל מכאבים בשל אי ספיקת כליותמהי אי ספיקת כליות ומהן המשמעויות שלה? 

הכליות נמנות עם האיברים החשובים בגוף האדם. הן ממוקמות בחלקה האחורי של הבטן, משני צידי חוט השדרה – ותפקידן הכללי הוא לסנן את הדם ולהפריש פסולת מהגוף. כך שומרות הכליות על איזון הנוזלים והמינרלים בגוף, תוך שהן שולטות בלחץ הדם. בנוסף, הכליות אחראיות על הייצור של כמה הורמונים חיוניים.

אי ספיקת כליות היא מצב שבו הכליות אינן מצליחות לבצע את תפקידן באופן תקין. זהו מצב רפואי חמור, אשר עלול להוביל לחוסר איזון של פסולת, נוזלים ומינרלים בגוף וגם לגרום לבעיות בלחץ הדם. זהו מצב שיכול חריף וזמני או כרוני, כלומר כזה שנמשך כל החיים או לתקופה ממושכת.

איך אי ספיקת כליות משפיעה על עצירות? 

אי ספיקת כליות עלולה לגרום כאמור להצטברות של פסולת ורעלים בגוף. במצב כזה, גם המעיים יכולים להיפגע ולהתקשות לסלק את כל הפסולת מהגוף. בנוסף, מחלות כליות מקשות כאמור גם על איזון הנוזלים והמלחים בגוף – וכאשר הן לא מתפקדות כראוי, המחסור בנוזלים עלול להקשות גם הוא על פינוי הצואה. 

חשוב גם להדגיש כי חלק מהתרופות הניתנות לטיפול באי ספיקת כליות עלולות גם הן לגרום לעצירות כחלק מתופעות הלוואי שלהן. 

איך אפשר לשפר את המצב ולמנוע עצירות במקרה של אי ספיקת כליות? 

אם אתם סובלים מאי ספיקת כליות, חשוב לנקוט בשורה של צעדים על מנת לשפר את הבריאות ולמנוע סיבוכים מסוגים שונים – בהם גם בעיות במערכת העיכול. בהקשר הזה, מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת, עשירה בסיבים תזונתיים, אשר יכולה לסייע רבות במניעת עצירות, בשיפור פעילות המעיים ובשיפור כללי של בריאות הגוף והנפש.

כמו כן, כדאי לשתות מים בכמות מספקת ובמידת הצורך גם להשתמש בתרופות וטיפולים רפואיים אשר עשויים להוביל לשיפור המצב. בכל מקרה, אם התופעה אינה חד פעמית אלא נמשכת זמן רב – כמובן שחשוב לשתף בכך את הגורם הרפואי המטפל על מנת להתאים תוכנית טיפול שתביא לשיפור המצב – לא רק בהקשר של הסימפטום הספציפי הזה, אלא גם בהיבטים רחבים יותר.

אישה הסובלת מעצירות

סובלים מאי ספיקת כליות? אל תתמודדו עם זה לבד

אי ספיקת כליות היא בעיה רפואית שעלולה להוביל לשורה ארוכה של סיבוכים, לרבות סוכרת, יתר לחץ דם, זיהומים, חסימות בדרכי השתן, מחלות אוטואימוניות ועוד. על מנת למנוע סיבוכים, לחזק את הבריאות ולשפר את איכות החיים לצד המחלה, חשוב כמובן להיות בקשר רציף עם הגורמים המטפלים וגם לוודא שאתם מקבלים מעטפת של תמיכה וחיזוק מהמשפחה, החברים וגם מהמדינה. 

המדינה יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם אי ספיקת כליות, בין אם בעזרת מענקים כספיים, קצבאות וכן מעטפת של טיפולים, שיחות עם מומחים, תמיכה וליווי רגשי. כדי לקבל את הזכויות שמגיעות לכם, כדאי להתייעץ עם גורם מוסמך שמכיר את הנושא לעומק ויעזור לכם לגייס את כל העזרה הדרושה להתמודדות עם המצב הרפואי המאתגר הזה.

 

 

 

Image 1 by shayne_ch13 on Freepik

Image 2 by wayhomestudio on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם