סרטן ריאות גרורתי – כל החידושים האחרונים בטיפול במחלה

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

סרטן ריאות נחשב לאחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר ולאחד הגורמים המובילים לתמותה מסרטן ברחבי העולם. על אף שההתמודדות עם סרטן ריאות, ובטח עם סרטן ריאות גרורתי, היא מורכבת ולא פשוטה, אפשר להתעודד מכך שבעת הנוכחית, כל הזמן מתפתחים טיפולים, שיטות וכלים פורצי דרך שעוזרים לנצח את המחלה או לכל הפחות לשפר מאוד את ההתמודדות איתה. במאמר הזה נכיר לעומק את החידושים האלו וגם נבין עם מה בדיוק מתמודדים המטופלים במערכה הזאת. 

מה זה סרטן ריאות ומהי המשמעות של סרטן ריאות גרורתי?

צילום רנטגן - סרטן ריאות גרורתי

סרטן ריאות הוא מצב רפואי מורכב שיכול להתפתח אצל אנשים שנוהגים לעשן, אבל לא רק. גם מי שאינם משענים עלולים לסבול מסוג הסרטן הזה, שמתבטא בתופעות לוואי כמו שיעול כרוני, שיעול דמי, קשיי נשימה, כאבים בחזה ועייפות כללית. 

סרטן ריאות גרורתי הוא מצב שבו הסרטן כבר התפשט מחוץ לריאות והגיע לאזורים אחרים בגוף. ההתפשטות הזאת הופכת את הטיפול במחלה למורכב יותר ובמקרים רבים מצריכה שילוב של כמה גישות טיפוליות, לרבות כימותרפיה, הקרנות, ניתוח וטיפולים נוספים. 

מהם החידושים שמקלים על ההתמודדות עם סרטן ריאות גרורתי?

בשנים האחרונות חלו פריצות דרך משמעותיות בטיפול בסרטן ריאות בכלל ובעיקר ובסרטן ריאות גרורתי בפרט. נדגיש כי לא כל טיפול בהכרח מתאים לכל אדם וכי נדרשת התאמה אישית של סל הטיפולים בהתאם למצב הייחודי ולהחלטת הרופאים. עם זאת, אלו כמה גישות שבהחלט יכולות להשפיע לטובה על סיכויי ההישרדות וההחלמה: 

אימונותרפיה – זוהי שיטת טיפול המאפשרת למערכת החיסון לזהות ולהילחם בתאי הסרטן באופן יעיל ולהפחית את תופעות הלוואי. בשנים האחרונות אושרו תרופות אימונותרפיה חדשות שהוכחו כיעילות בשיפור ההישרדות של המטופלים. 

טיפולים ביולוגיים ממוקדים – אלו טיפולים שיודעים להגיע למטרות ספציפיות בתוך התאים של הגידול הסרטני, מה שמאפשר טיפול יעיל וממוקד יותר, עם פחות תופעות לוואי. לדוגמה, טיפולים המתמקדים במוטציות בגן EGFR נמצאים כמאוד יעילים בחלק ממקרי סרטן ריאות.

חוקרת במעבדה לחקר הסרטן

טיפולים משולבים – כיום נהוג להשתמש בשילוב של כמה גישות טיפוליות על מנת להגדיל את היעילות ולתקוף את הגידול מכמה זירות. לדוגמה, מחקרים הוכיחו כי שילוב של אימונותרפיה עם כימותרפיה הוא יעיל יותר בטיפול בסרטן ריאות מתקדם וגרורתי, דבר שלא היה ידוע בעבר.

גישות חדשניות – בשנים האחרונות מוטמעות יותר ויותר גישות מתקדמות לטיפול בסרטן ובמחלות מורכבות אחרות, לרבות שימוש ב-CRISPR לעריכת גנים ופיתוח טכניקות חדשות למסירת תרופות ישירות לתאי הסרטן, דבר שעשוי גם הוא, כמו שיטות אחרות שהזכרנו כאן, להקטין את הסיכון לתופעות לוואי ולהגביר את יעילותו של הטיפול.

המעטפת המשלימה שמשפיעה רבות על החיים לצד סרטן הריאות

אם אתם או יקיריכם סובלים מסרטן ריאות גרורתי, חשוב כמובן לעקוב אחר המלצות הרופאים ולעשות את כל הבדיקות, הטיפולים והמעקבים שהם ממליצים עליהם. לצד זאת, יש עוד שורה ארוכה של דברים שתוכלו לעשות כדי להשפיע, ולו במועט, על הסיכויים לנצח את הסרטן.

לצד החידושים הטכנולוגיים, השיטות והטיפולים המתקדמים, מחקרים מצאו גם מי שמקבלים תמיכה רגשית מתאימה, בין אם על ידי המשפחה, החברים, קבוצות תמיכה או מעגלים נוספים, משפרים עוד יותר את הסיכויים לנהל שגרת חיים קלה יותר לצד המחלה. ולצד התמיכה החיונית הזאת, ישנם גם שורה של גורמים באורח החיים שיכולים להפחית את המעמסה הרגשית ולספק לגוף את כל הכוח שדרוש לו על מנת להילחם. 

בהקשר הזה, בהחלט כדאי להיעזר בתפריט בריא יותר, בפעילות גופנית במידה שמתאימה ואפשרית, בטכניקות להפגת מתחים, בטיפולים משלימים וגם בתמיכה כספית, שמגיעה מכוח החוק למתמודדים עם סרטן ריאות גרורתי. כל אלו יכולים לספק דחיפה קלה, אך משמעותית, בדרך לניצחון על המחלה המורכבת. 

 

Image 1 by Lifestylememory on Freepik

Image 2 by Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם