סרטן האשכים

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בהתמודדות עם סרטן מכל סוג, מהירות היא כלי שעוזר להציל חיים. ככל שמקדימים לזהות, לאבחן ולטפל, כך משפרים את הסיכויים להתגבר על המחלה, עם כמה שפחות נזק מצטבר לבריאות. אולם אבחון מהיר לא תמיד מתאפשר כשמתמודדים עם סרטן האשכים, משום שזו מחלה שהמודעות אליה עדיין נמוכה באופן יחסי. בזמן שנשים רבות מבצעות בדיקות תקופתיות לזיהוי סרטן השד, המודעות בקרב גברים לסוג הסרטן הזה עדיין אינה מספקת. כדי להבין מי צריכים להיבדק ואיך בדיוק זה מתבצע, כדאי לבחון לעומק את המחלה המתעתעת הזאת. 

סרטן האשכיםמהו הסיכוי לפתח את סרטן האשכים? 

סרטן האשכים נחשב נדיר באופן יחסי, אם כי בשנים האחרונות השכיחות שלו עלתה, בייחוד בקרב בני נוער וגברים צעירים בין הגילאים 15 עד 40. בישראל, סרטן האשכים מהווה פחות מאחוז וחצי ממקרי הסרטן החדשים המאובחנים אצל גברים, אך כאמור, זה בדיוק מה שגורם למודעות נמוכה למחלה ולזיהוי מאוחר שלה, בהשוואה לסוגי סרטן אחרים.

מי נמצאים בסיכון מוגבר לסרטן האשכים?

סרטן האשכים יכול להופיע אצל גברים בכל גיל, אם כי יש כמה גורמים שמעלים את הסיכון להתפתחות המחלה. סוג הסרטן הזה נפוץ אצל אנשים עם היסטוריה משפחתית של המחלה, כמו גם אצל גברים שסבלו מאשך טמיר בילדות (אשך שלא צנח מהבטן לשק האשכים). בהקשר הזה, חשוב להבין כי הסיכון נחשב נמוך יותר אצל מי שסבלו מאשך טמיר אך עברו ניתוח לתיקון המצב בילדות (מתחת לגיל 6), אם כי עדיין לא ברור ממה בדיוק נובע הקשר בין אשך טמיר לסרטן. 

בשונה מסוגי סרטן אחרים, שהשכיחות שלהם עולה עם הגיל, סרטן האשכים נפוץ יותר אצל גברים צעירים עד גיל 35. סוג הסרטן הזה נפוץ גם אצל מי שסובלים מבעיות פוריות ותסמונות גנטיות כמו תסמונת דאון או קליינפלטר. בנוסף, באופן די מפתיע, חוקרים גילו כי הסרטן הזה נפוץ יותר בבנים יחידים או בכורים.

איך מזהים סרטן באשכים? 

סוג הסרטן הזה יכול להתבטא בנפיחות בשק האשכים ובתחושה שאשך אחד יותר "כבד" מהשני. במקרים רבים, המטופלים יזהו בעצמם את החריגות באמצעות בדיקה ידנית. במצב כזה, מטבע הדברים, יש מי שיתביישו לפנות לגורם רפואי, אך כמובן שחשוב להתגבר על הבושה ולהגיע לבדיקה בכל מקרה שבו אתם חושדים שמשהו לא תקין. 

טיפול בסרטן האשכיםקיבלתי תשובה חיובית, מה הלאה? 

קודם כל, חשוב להבין כי סרטן האשכים ברוב המקרים נחשב פשוט יחסית לטיפול וכי שיעורי ההחלמה ממנו נעים בין 90 ל-95 אחוזים. ברובם המוחלט של המקרים, הריפוי יהיה מלא והגידול לא יחזור בעתיד.

כדי לשפר את סיכויי ההחלמה, חשוב כאמור לאבחן את הבעיה בהקדם האפשרי ולעקוב אחרי הנחיות הרופאים. לרוב, הטיפול יכלול ניתוח לכריתת האשך, עם אפשרות להשתלת תותב באופן מיידי. לאחר מכן, יתבצעו בדיקות מעקב על מנת להבין אם הגידול שלח גרורות לאזורים אחרים – מה שיחייב טיפולים משלימים בכימותרפיה או בקרינה.

בנוסף, כדי לצלוח את התקופה הזאת, מומלץ להיעזר במשפחה, בחברים קרובים וכן במעטפת של טיפולים משלימים, רגשיים, גופניים ותזונתיים. כל אלו ישפרו לא רק את המצב הנפשי בתקופה של חוסר ודאות, אלא גם הוכחו במחקרים כבעלי השפעה גם על סיכויי ההחלמה ועל בריאות הגוף בזמן הטיפול בסרטן. 

לסיום, חשוב לבדוק מהו בדיוק הסיוע שמגיע לכם מהמדינה ומחברות הביטוח בימים אלו, אם על ידי קצבאות, עזרה במימון טיפולים או סבסוד של שירותים שונים שיקלו עליכם בזמן ההתמודדות עם המחלה ואחריה. כל עזרה שתוכלו לקבל בשלב הזה תאפשר לכם עוד אוויר לנשימה שכל כך חיוני כדי לנצח את הסרטן ולחזור לשגרה ולאיתנות בהקדם האפשרי.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם