לחץ דם גבוה

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

לחץ הדם הוא אחד המדדים המרכזיים שעוזרים להעריך את בריאותם של הלב וכלי הדם בגופנו. כשלחץ הדם גבוה, זה מגביר במידה ניכרת את הסיכון למצבים רפואיים מדאיגים במיוחד כמו התקפי לב, אירועים מוחיים, ירידה בראייה, פגיעה בתפקוד הכליות ועוד.

בקרב רופאים מומחים, לחץ דם גבוה זכה לכינוי הלא מחמיא "הרוצח השקט", מכיוון שהוא לא מלווה בתסמינים ברורים שגורמים לנו לפנות לבדיקה רפואית, עד שזה כבר מאוחר מדי. לכן חשוב כל כך להכיר את הסכנות ולבצע בדיקות שגרתיות, גם כאשר מאמינים ש"הכול בסדר". כדי לעשות זאת, יש להבין מה נחשב ללחץ דם גבוה ומה אפשר לעשות כדי למנוע ממנו להזיק יותר בהמשך.

אדם מודד לחץ דם

מהו לחץ דם גבוה? 

בתוצאות הבדיקה של לחץ הדם מופיעים שני מספרים, לחץ דם סיסטולי, שמשקף את מידת הלחץ כאשר הלב מתכווץ ו"מושך" אליו את הדם מהוורידים, ולחץ דם דיאסטולי, שנרשם כאשר הלב רפוי ומתרחב.

לחץ דם תקין מתבטא בערכים שנעים סביב ה-120 מילימטר כספית (ממ"כ) של לחץ דם סיסטולי וכ-80 ממ"כ של לחץ דם דיאסטולי. בבדיקה כזאת, המספרים בדרך כלל יופיעו כך: 120/80. 

לחץ דם גבוה מהרגיל מוגדר כשהערכים הם מעל 140/90. מצב זה מתואר בספרות הרפואית כיתר לחץ דם או Hypertension) HTN).

מה גורם לו? 

ראשית חשוב להרגיע ולספר כי לחץ דם גבוה הוא תופעה נפוצה במיוחד. על פי ההערכות, בין 20 ל-40 אחוזים מהמבוגרים בארץ ובעולם מתמודדים עם לחץ דם גבוה, כאשר ככל שמתבגרים, הסיכון לתופעה עולה בהדרגה. בקרב אנשים מעל גיל 60, השכיחות של לחץ דם גבוה עולה לכ-60 אחוזים, כאשר ברוב המקרים זו תהיה מחלה כרונית שתישאר עד סוף החיים.

ישנם גורמים שמעלים את הסיכון ללחץ דם גבוה, כמו חוסר פעילות, עודף משקל ותזונה לקויה. בנוסף, המדד הזה יכול ללמד על בעיות רפואיות נוספות שמסתתרות מתחת לפני השטח, כמו בעיות בכליות, הפרעות בבלוטת התריס וכן תגובה חריגה של הגוף לתרופות מסוימות. במקרים חריגים, בייחוד כשלחץ הדם גבוה מאוד (יותר מ-180/110), זה עלול להוביל למצב חירום שמצריך טיפול רפואי מיידי. בתרחיש כזה, צפויים להופיע גם תסמינים אחרים שקשה להתעלם מהם כמו כאבי ראש חזקים, כאבים בחזה, קוצר נשימה, חולשה והפרעות בראייה. 

איך אפשר לטפל בתופעה זו? מעקב רפואי אחר לחץ דם

בהתמודדות עם כל מצב רפואי חריג ובטח כשמדובר על לחץ דם גבוה, הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. כלומר, כדאי וצריך לבצע בדיקות למדידת לחץ הדם באופן קבוע, בטח בגיל מבוגר וכאשר הנתון הזה כבר היה גבוה מהרגיל בבדיקות קודמות.

בדיקת לחץ דם אפשר לעשות מטבע הדברים במסגרות רפואיות, אך ניתן לעשות אותה גם בבית, על מנת להבין האם ומתי יש צורך לפנות לייעוץ רפואי. 

אם אתם כבר סובלים מלחץ דם גבוה, חשוב לפעול בהתאם להמלצות הרופאים, אך יש כמה דברים שכדאי לעשות באופן גורף כדי להשפיע לטובה על המדד הזה ועל בריאות הגוף בהיבטים נוספים. בתור התחלה, נסו להפחית בצריכת מלח, לשמור על תזונה מאוזנת, לרדת במשקל (אם אתם סובלים ממשקל עודף), לבצע פעילות גופנית אירובית ולהימנע מעישון. 

כל אלו עשויים להפחית את לחץ הדם ואת הסיכון לסיבוכים כמו מחלות לב ושבץ, אך חשוב להבין כי אם אתם כבר סובלים מלחץ דם גבוה, זה מצב שכנראה ילווה אתכם גם בהמשך החיים ויחייב אתכם להקפיד יותר על מעקב רפואי ואורח חיים בריא.

בנוסף, אם אתם סובלים ממחלות כרוניות הקשורות בלחץ דם גבוה, כדאי לבחון האם אתם זכאים לתמיכה כספית, לוגיסטית ורפואית מצד חברת הביטוח, קופת החולים והמוסד לביטוח לאומי.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם