סוכרת סמויה

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דו"ח מדאיג של ארגון הבריאות העולמי מתריע שאחד מכל 11 בני אדם בעולם חולה בסוכרת – מחלה אשר משפיעה על כ-8.5 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם. גם בישראל, המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות מדווח על כ-460 אלף חולי סוכרת, אשר מהווים כ-6.5 אחוזים מהאוכלוסייה במדינה.

בדיקת סוכר של חולה סוכרת

לכולם ברור שסוכרת היא מחלה מסוכנת ומזיקה, שיכולה לגרום לשורה ארוכה של סיבוכים, כמו התקפי לב, כריתת גפיים, אובדן ראייה ועוד. אולם מה שהרבה אנשים לא יודעים, זה שרבים מאיתנו אמנם לא חולים בסוכרת, אך סובלים ממצב שנקרא "טרום סוכרת" או סוכרת סמויה. את המצב הזה, חשוב שכולנו נכיר, כדי שנדע לבצע את הבדיקות הנדרשות לפני שיהיה מאוחר ואולי אפילו להחזיר את השעון לאחור. 

מה זה טרום סוכרת ומהם התסמינים? 

סוכרת סמויה או טרום סוכרת היא מצב שבו אנשים בריאים לכאורה, שאינם סובלים מסוכרת, מצויים ללא ידיעתם בסיכון מוגבר לפתח את המחלה. על פי הערכות שונות, כ-50 אחוזים מהאנשים שסובלים מסוכרת סמויה יסבלו מסוכרת בפרק זמן של שבועות או חודשים לאחר הגילוי, אלא אם ינקטו בצעדי מניעה שנרחיב עליהם בהמשך. 

החדשות הרעות הן שברוב המקרים, מצב של טרום סוכרת לא גורם לתסמינים משמעותיים שאפשר לשים אליהם לב. זאת בניגוד לסוכרת גלויה, אשר גורמת לתסמינים ברורים כמו צורך מוגבר לתת שתן או תחושת צמא מוגברת. ברובם המוחלט של המקרים, סוכרת סמויה מתגלה רק בבדיקות דם – ולכן חשוב לבצע בדיקות אלו באופן קבוע. זה נכון לכל אדם ובמיוחד למי שמוגדרים בסיכון גבוה, כמו אנשים עם משקל עודף או מי שאחרים במשפחתם מתמודדים עם מחלת הסוכרת. 

איך מגלים סוכרת סמויה?

בשונה, להבדיל, מבדיקות סקר לסרטן השד, שהמודעות אליהן הולכת ועולה בשנים האחרונות, המודעות לסוכרת סמויה עדיין אינה מספקת. אנשים בדרך כלל לא נקראים למרפאות כדי לבצע בדיקות יזומות, אך בהחלט ניתן לפנות לגורם רפואי ולבקש לבצע בדיקות אלו באופן עצמאי.

כדי לזהות סוכרת סמויה או טרום סוכרת, מבצעים בין היתר בדיקת סוכר בצום על מנת לזהות האם ערכי הסוכר נמוכים מ-100 מ"ג לדצ"ל. בדיקות אלו מאפשרות לרופאים לזהות בסבירות גבוהה מצב של טרום סוכרת, שכאמור ניתן למנוע ממנו להפוך למחלה כרונית בהמשך. 

אובחנתי עם טרום סוכרת – מה עושים מכאן?

בדיקות דם

במצב של טרום סוכרת, או סוכרת סמויה, מחלת הסוכרת יכולה כאמור להופיע לאחר חודשים או שנים, כאשר הרופאים לא באמת יכולים להעריך מתי  בדיוק זה יקרה. בתקופה הזאת, יש כמה פעולות שניתן לבצע כדי להפחית את הסיכויים להתפתחות המחלה, כאשר בראש ובראשונה נדרש לבצע שינויים בתזונה ובאורח החיים. 

בעזרת גורמי רפואה, תזונה וכושר, אפשר להתאים תפריט בריא ומאוזן יותר, לגבש תוכנית לפעילות גופנית מועילה, להיגמל מעישון, להפחית לחץ וחרדה וגם להיעזר בטיפולים תרופתיים או ברפואה משלימה אם צריך, בהתאם להנחיות הרופאים. 

בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על מעקב רפואי ובדיקות דם תכופות, מכיוון שמטבע הדברים, זהו הגורם החשוב ביותר שיאפשר לזהות האם ומתי תתפתח מחלת הסוכרת. המעקב הזה גם מאפשר להבין אם פעולות כאלו ואחרות תורמות להורדת הסוכר בדם, או שנדרשים מהלכים נוספים על מנת להביא לשיפור המיוחל. 

ובהקשר הזה חשוב להזכיר – לא בכל מקרה ניתן יהיה למנוע את הופעת הסוכרת – אך גם במקרה שהמחלה תופיע בהמשך – עדיין יש הרבה דברים שניתן לעשות לשיפור המצב. סוכרת היא מחלה כרונית שמלווה אנשים למשך כל החיים, אך כיום יש הרבה כלים – רפואיים, רגשיים ומשלימים, שיכולים לסייע בהתמודדות איתה ובניהול שגרה טובה ובריאה לצידה. 

בין כלל גורמי הטיפול והתמיכה החיוניים, כדאי גם לוודא שאתם ממצים את הזכויות הרפואיות שלכם – בדגש על כלל אפשרויות הפיצוי, הקצבאות והמענקים שמגיעים לכם ונחוצים כדי להתמודד עם מחלת הסוכרת, על כלל המשמעויות והאתגרים שלה.

Image 1 by Freepik

Image 2 by Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם