כריתת איברים והפיצויים שמגיעים לכם

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כריתת איברים היא מטבע הדברים אירוע שמטלטל את החיים ומשנה אותם מקצה לקצה. במצב כזה, נדרש לחשוב מחדש כמעט על כל היבט בהתנהלות השוטפת – מהנגישות, דרך השיקום וההתנהלות בשגרה ועד להתמודדות הרגשית וחיזוק המצב הנפשי במציאות החדשה. בדרך הזאת, חשוב להבין כיצד לגייס את הכוחות הנדרשים על מנת לסייע לעצמנו וליקירינו לבנות חוסן במצב הלא פשוט. הנה כמה דברים שכדאי לזכור כדי לתמוך בצורה המריבית במי שנקלע למצב לא פשוט זה.

אדם קטוע רגליים

מי זכאים לפיצויים בשל כריתת איברים? 

לפני שנדון בזכויות שמגיעות לאנשים שעברו הליך של כריתת איברים, ראשית חשוב להתעכב על הגורמים האפשריים למצב הזה. מטבע הדברים, ישנה הבחנה בין מצבים שונים שמובילים לכריתת איברים, עם זכויות שונות ומוגדרות לכל קבוצה. 

לדוגמה, ישנם מצבים שבהם נאלצים לבצע כריתת גפיים או חלקים מהם בעקבות סיבוכים של מחלת הסוכרת. במקרים אחרים, מתבצעת כריתה של איברים כמו שדיים ושחלות, כאשר קיים סיכון גבוה לסרטן באזורים אלו. לצד המקרים האלו, ישנן עוד סיבות רפואיות רבות לכריתת איברים, בין אם לצורך טיפול בבעיות קיימות, או מניעת התפתחות מחלות בעתיד. בנוסף, כריתת איברים יכולה להתבצע גם כתוצאה מרשלנות רפואית.

ולצד זאת, קיימים כמובן המקרים המצערים של כריתת איברים בעקבות תאונות, חבלות, פעולות מבצעיות וגם פעולות טרור ואיבה. במצבים אלו, הרכב הפיצוי הוא שונה וכולל גם מאפיינים הקשורים בהיבט הנפשי ובשיקום המנטלי לאחר האירוע הקשה. 

בכל מקרה, חשוב להדגיש כי אם עברתם כריתת איברים מכל סיבה שהיא, ככל הנראה מגיע לכם פיצוי בצורה כזאת או אחרת. מטבע הדברים, ישנם גם מקרים אחרים שלא פירטנו עליהם כאן ומזכים גם הם בפיצוי, במסגרת החוק או על פי הגדרות כאלו ואחרות של חברות הביטוח וקופות החולים. 

מהם הפיצויים לאנשים שעברו כריתת איברים? 

כפי שהבנו, אנשים שונים שעברו כריתת איברים יזכו למעטפת פיצויים, תמיכה וליווי שתהיה שונה וייחודית בהתאם למצבם. הפיצוי יכול להינתן על ידי המדינה, דרך המוסד לביטוח לאומי, דרך קופות החולים וגם דרך מסגרות ביטוח פרטיות, במידה וקיימות.

כספי פיצויים לאנשים שעברו כריתת איברים

זה המקום להדגיש שרבים מהאנשים שעברו כריתת איברים כלל לא מודעים לכל הפיצויים שמגיעים להם, לא רק בהיבט הכספי והחשוב, אלא גם בהיבטים נוספים שיכולים לסייע מאוד בתקופה הלא פשוטה הזאת. הפיצוי יכול להיות מגולם לדוגמה בשירותים כמו פיזיותרפיה ושיקום; הנגשת הבית וסביבת העבודה; סיוע ברכישת כלי רכב, כיסאות גלגלים או אמצעי התניידות אחרים; ליווי נפשי בתקופת השיקום ואחריה; העמדת מטפלים לרשות המבוטחים; שירותי רפואה מרחוק – וזה רק רשימה חלקית. 

מה צריך לעשות כדי לקבל פיצוי בגין כריתת איברים?

ראשית, חשוב להבין שהפיצוי מגיע אליכם ויגיע אליכם – אך למרבה הצער, זה לא תמיד קורה באופן אוטומטי, אלא דורש ברוב המקרים את הפנייה היזומה שלכם לגורמים הרלוונטיים לצורך מיצוי מלא של הזכויות שלכם. על מנת לעשות זאת, כדאי להתייעץ בגורמי מקצוע כדי להבין למי בדיוק אתם צריכים לפנות, באילו דרכים ועם אילו טפסים ומסמכים.

במקביל, כדאי לאסוף ולשמור כל מסמך שיכול לתמוך בבקשה שלכם לסיוע, לרבות סיכומי ביקורים במסגרות רפואיות, מסמכים שמעידים על מצבכם לפני ואחרי כריתת האיברים, חוות דעת רפואיות או כל דבר אחר שיכול לתמוך בטענה שלכם ולסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם. 

כאמור, כדי לקבל את הפיצוי שלכם, תידרשו לפנות לכמה גורמים שיכולים וצריכים לסייע לכם. מדובר בתהליך שיכול להיות ארוך ומורכב, אך בסופו אתם עשויים לקבל פיצוי בדמות מענקים, קצבה ותמיכה לוגיסטית ארוכת טווח, במקרים רבים אף לאורך כל החיים. לכן, אסור לוותר על הפיצוי שאתם זכאים לו, שעשוי לסייע רבות לבנות חיים חדשים, קלים ככל שניתן, אחרי אירוע מורכב שמצריך שיקום רגיש ומושכל כדי לצלוח אותו.

 

Image 1 by frimufilms on Freepik

Image 2 by krakenimages.com on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם