פציעה בדרך למרחב מוגן – כיצד ניתן להימנע ומה עושים במקרה שנפצעת?

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כל ישראלי וישראלית שחוו בחייהם ריצה למרחב המוגן מכירים היטב את הלחץ, החרדה והחששות שמתעוררים במלוא העוצמה בכל פעם שנשמעת אזעקה. ומטבע הדברים, התחושות האלו חזקות אפילו יותר אצל מי שגרים באזורים שקרובים יותר לקווי העימות, כמו גם אנשים עם מוגבלויות שונות, מבוגרים המתקשים לרוץ, או מי שאין להם מרחב מוגן בקרבת מקום.

כיום אנחנו סומכים על כיפת ברזל ומערכות ההגנה הנוספות שיוכלו ליירט את הטילים ולמנוע מהם לגרום נזק למבנים ולפגוע באנשים. אך ברור לכולנו שעדיין נדרש מאיתנו לעשות הכול כדי להגיע לאזור מוגן בזמן ולהישאר בו בהתאם להנחיות. לצד ההבנה הזאת, חשוב גם להכיר בכך שבמקרים רבים, אנשים נפצעים דווקא בדרך למרחב המוגן ולא כתוצאה מפגיעת טילים או רסיסים. לכן, נדרש מאיתנו גם להכיר את התופעה של פציעה בדרך למרחב מוגן, להבין איך להתגונן מפניה וגם לדעת מה עושים הלאה, אם פגיעה כזאת אכן מתרחשת.

פציעה בדרך למרחב מוגן

איך מפחיתים את הסיכון לחוות פציעה בדרך למרחב המוגן? 

כדי להפחית את הסיכון לפציעה בדרך למרחב מוגן, קודם כל חשוב לזהות גורמים שיכולים להגביר את הסיכון לפגיעות מסוגים שונים. אם לדוגמה יש לנו במשפחה אנשים מבוגרים שמתקשים יותר לרוץ, או שאינם בקו הבריאות, כמובן שכדאי לוודא שיעבירו יותר זמן בסמיכות למרחב המוגן, בהתאם למידת הסיכון ולהנחיות פיקוד העורף. אפשר כמובן גם לוודא שהדרך למרחב המוגן תמיד תהיה פנויה ככל שניתן ולהסיר מכשולים שיכולים להקשות על ההגעה אליו. ואם יש מספיק זמן, עדיף כמובן שלא לרוץ מהר מדי.

אם יש ילדים בבית, חשוב לתרגל איתם הגעה בטוחה למרחב מוגן, להסביר על כל שלב ושלב ולוודא שהם מבינים ויודעים מה לעשות. ובכל מקרה, כשהאזעקה מתחילה, זה טבעי לפחד ולהיכנס ללחץ – אך חשוב גם לקחת נשימה עמוקה, כי ככל שנהיה יותר שלווים וממוקדים ברגעים האלו – כך נוכל למנוע מקרים רבים של פציעות ופגיעות. 

נפצעתי בדרך ללמרחב מוגן – מה עושים עכשיו? 

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות אחרי פציעה בדרך למרחב מוגן הוא כמובן להתקשר למוקד החירום של מגן דוד אדום (מד"א) במספר 101 או 03-9101101. 

בנוסף, אם יש חשד לשבר או נקע, יש להימנע מלהזיז את הגוף יותר מדי – ובמקביל לקרר או לחמם את האזור באמצעות אביזרים הנמצאים בהישג יד. נדגיש כי במקרה של שבר, תזוזות מיותרות עלולות להחמיר את המצב ואת תחושת הכאב. במקביל, חשוב כמובן לעקוב אחר הוראות המוקדנים של מד"א ולוודא שפועלים רק על בסיס ההנחיות המקצועיות. 

האם מגיע לי פיצוי בעקבות פציעה בדרך למרחב מוגן? 

בשנים האחרונות נרשמו כמה מקרים שבהם אנשים קיבלו הכרה כנפגעי פעולות איבה וטרור לאחר שנפצעו בדרך למרחב מוגן. זה לא קורה בכל מקרה או באופן אוטומטי, אך חשוב לדעת שזה בהחלט אפשרי – בייחוד אם הפציעה היא משמעותית וגרמה לנזק כלשהו בתפקוד השוטף.  

הכרה כזאת, נדגיש, מאפשרת כמובן לקבל פיצויים במסגרת מענק חד פעמי או קצבה חודשית (או גם וגם), אבל לא רק. ההכרה גם יכולה להקנות זכאות למגוון רחב של כלים שהמדינה מספקת כדי לסייע בתהליך השיקום ובחזרה לשגרה תקינה ככל שניתן. זה יכול במקרים מסוימים לכלול לדוגמה שיקום פיזיותרפי, טיפולים מסוגים שונים, שירותי רפואה בהתאמה אישית וגם התאמה והנגשה של המרחב הביתי למצב החדש.

על מנת לשפר את הסיכויים לקבלת פיצויים בגין פציעות בדרך למרחב המוגן, קודם כל חשוב לתעד את כל האירוע, כולל השיחות למד"א אם אפשר, לוחות הזמנים וכל המסמכים המעידים על הטיפול הרפואי שקיבלתם, על מידת הנזק ועל חומרת המצב. חשוב להראות, בעזרת חוות דעת מקצועיות, כיצד המצב משפיע על ההתנהלות השוטפת בהווה ואיך ישפיע גם בעתיד. ובתהליך הזה מומלץ כמובן להיעזר במומחים שיאפשרו לכם להתנהל בצורה נכונה ומושכלת, תוך מיצוי מירבי של הזכויות שמגיעות לכם.

 

Image 1 by rawpixel.com on Freepik

Image 2 by krakenimages.com on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם