חסימות כלי דם והקשר לתזונה לא בריאה

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

למזון שאנחנו מכניסים לגוף שלנו ושל המשפחה שלנו יש השפעה מכרעת על הבריאות שלנו. את זה, אנחנו מניחים, אתם יודעים מצוין, אבל האם אתם מבינים עד כמה בדיוק התזונה באמת משפיעה על תפקוד הגוף, על הסיכון למחלות שונות ובפרט על הלב וכלי הדם, ששומרים עלינו בחיים? 

כל מי שמבינים דבר או שניים ברפואה יודעים שלרוב, הטיפול הכי טוב הוא מניעה. בין אם אתם סובלים ממחלות לב וכלי דם ובין אם לא, יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את הבריאות, להפחית סיכון למחלות קשות או להחמרה של המצב הנוכחי. ואחד הגורמים המשמעותיים ביותר שעוזרים לעשות זאת הוא כמובן המזון. אז בואו נבין למה זה קורה ואיך להשתמש בידע הזה לטובתנו.

חסימות כלי דם

מהו הקשר בין תזונה לא בריאה לבין חסימות כלי דם? 

לפני הכול, בואו נעצור לרגע ונבין למה בדיוק מתכוונים כשמדברים על תזונה לא בריאה. ובכן, בגזרה הזאת, אין הפתעות מיוחדות. מדובר במאכלים שכולנו יודעים שמזיקים לנו. אלו מאכלים עתירי שומנים, סוכרים וחומרים משמרים, כמו גם מזון תעשייתי, חטיפים, ממתקים וארוחות מוכנות. ככל שהמזון מעובד ומתועש יותר, כך ההשפעה המזיקה שלו על הבריאות תהיה משמעותית יותר. 

באופן ספציפי, כשמדברים על כלי דם ומחלות לב, ככל שמזונות מסוימים מכילים כמויות גבוהות יותר של שומן רווי, שומן טרנס, כולסטרול ופחמימות פשוטות (סוכר לבן), כך גדל הסיכוי שהם יגרמו למצב של חסימות כלי דם, אשר עלול להחמיר יותר ויותר ככל לאורך השנים, עד שיובילו במקרים מסוימים גם לסיבוכים כמו התקפי לב ושבץ. 

בישראל, על פי ההערכות, מתים בכל שנה כ-3,000 בני אדם מהתקפי לב. מדובר בגורם התמותה השני הנפוץ בישראל, אחרי מחלת הסרטן. את התופעה הזאת מכנים הרופאים "הרוצח השקט", מכיוון שבמקרים רבים, ההתקף מתרחש בפתאומיות, ללא סימנים מוקדמים לכאורה, אך לאחר שנים של הידרדרות איטית ושקטה במצב הרפואי – הידרדרות שאפשר למנוע בדרכים שונות, גם כאמור דרך התזונה. 

איך אפשר להשתמש בתזונה כדי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם? 

כדי להפחית את הסיכון דל חסימות כלי דם והתקפי לב, כדאי כמובן להימנע ככל שניתן ממאכלים מזיקים שהזכרנו כאן קודם, אך גם להוסיף לתפריט יותר מזונות שהוכחו ככאלו שמשפרים את הבריאות בכלל ובריאות הלב וכלי הדם בפרט.

תכנית תזונה בריאה

ברשימה הזאת ניתן למצוא קודם כל פירות וירקות, שעשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים שתורמים לבריאות הלב. מומלץ גם להחליף כמה שיותר מהפחמימות הפשוטות בדגנים מלאים, כמו חיטה מלאה, שעורה, כוסמת וקינואה. גם מקורות חלבון "רזים" כמו דגים ועוף ללא עור יסייעו במשימה הזאת.

בנוסף, כדאי להבדיל בין שומנים שתורמים לבריאות ובין אלו שמזיקים לה. ככל שנרבה בצריכת שומנים בריאים, כך נשפר את בריאות הלב, כלי הדם ושאר מערכות הגוף. לכן, כדאי לשלב בתפריט יותר שמן זית (לא מטוגן), אבוקדו, אגוזים וקטניות. ולסיום, מומלץ להפחית ככל שניתן בצריכת מלח שמגביר במידה ניכרת את הסיכון ללחץ דם גבוה ולמחלות לב וכלי דם.

מה עושים במקרה של אבחון עם חסימות כלי דם או מחלות לב?

מעקב רפואי הדוק הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם לאחר האבחון עם מחלות לב וכלי דם. ככל שנעקוב צורה אדוקה יותר אחר הוראות הצוותים הרפואיים, כך ניתן יהיה למנוע הידרדרות נוספת במצב, להפחית את הסיכון לסיבוכים ואף לשפר את הבריאות בעתיד. 

זה מתחיל כאמור בתפריט בריא – ועובר דרך שורה ארוכה של כלים נוספים כמו פעילות גופנית, תרופות, טכניקות להפחתת סטרס ועוד. ולצד כל אלו, חשוב לבדוק אם אתם זכאים לסיוע כלשהו מהמדינה, דרך המוסד לביטוח לאומי, או מחברת הביטוח הפרטית, בעקבות אבחון עם מחלה או מצב רפואי מסוים. 

כל סיוע כזה, מטבע הדברים, יאפשר לא רק מרחב חיוני ביותר לנשימה, אלא גם עשוי לסייע הלכה למעשה בשיקום, בניהול אורח חיים בריא יותר לצד האתגרים ואף בהפחתת הסיכון לאירועים משמעותיים בהמשך הדרך. 

 

Image 1 by Freepik

Image 2 by rawpixel.com on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם