כאבי גב כרוניים

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רובנו סבלנו, סובלים או נסבול במהלך החיים מכאבי גב ברמה כזאת או אחרת. זהו חלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית ומטבע הדברים, הבעיה הופכת נפוצה יותר ככל שמתבגרים. אז אם אתם מתמודדים עם כאבים שלא מרפים, כלומר כאבי גב כרוניים, קודם כל חשוב להבין למה זה קורה, מתי זה נחשב לבעיה ומהן הדרכים היעילות ביותר להקל על הכאב. אז הנה כל המידע שכדאי לזכור כדי לנצח את כאבי הגב, או לכל הפחות לנהל חיים קלים יותר לצידם: 

מהם כאבי גב כרוניים ולמה הם מופיעים?

אישה עם כאבי גב כרוניים

באופן כללי, הרפואה מגדירה כאבי גב כמצב כרוני אם הם נמשכים יותר משלושה חודשים. הכאבים יכולים להופיע בכל אזור בגב, אך הם נפוצים בעיקר באזור החיצוני של הגב התחתון.

הגורמים האפשריים לכאבי גב כרוניים הם רבים ומגוונים. הם יכולים להופיע בין היתר בגלל ישיבה ממושכת; היעדר פעילות גופנית; עבודה פיזית מאומצת שכוללת הרמת חפצים כבדים; אימוני כושר אינטנסיביים; בעיות שינה (ובייחוד שינה על מזרן שאינו מתאים לכם); תנועות לא נכונות; פריצת דיסק וכן דלקת כרונית. במקרים מסוימים, כאב גב אף יכול להיות תסמין לאתגרים נפשיים כמו חרדה, סטרס או דיכאון. 

כמה המצב הזה נפוץ באוכלוסייה? 

כאמור, רוב בני האדם סובלים מכאבי גב בתקופות שונות בחייהם וגם כאבי גב כרוניים שנמשכים יותר משלושה חודשים הם למרבה הצער מצב רפואי די נפוץ. מחקרים שונים מראים שבין 15 עד 20 אחוזים מהאנשים יתמודדו במהלך חייהם עם כאבי גב כרוניים, כאשר השכיחות של התופעה משתנה בהתאם לגיל, מגדר, רמת הפעילות הגופנית ועוד שורה ארוכה של משתנים נוספים.

איך מטפלים בכאבי גב כרוניים? 

משום שמדובר בבעיה נפוצה כל כך, גם הטיפולים הם רבים ומגוונים. את הטיפולים היעילים ביותר ניתן לחלק לשלוש קבוצות עיקריות: 

טיפולים גופניים לא רפואיים כדי להקל על כאבי גב כרוניים, כדאי להתחיל בטיפולים כמו עיסוי, פיזיותרפיה ואימונים גופניים המתמקדים בשיפור הגמישות ובתנועות טבעיות של הגוף. תרגול יוגה לדוגמה הוכח במחקרים רבים כגורם שעוזר להפחית כאבי גב וגם לשפר את בריאות הגוף והנפש בשורה ארוכה של היבטים. 

התאמת הסביבה למזרן, עמדת העבודה, הספה ואפילו המושב ברכב יש השפעה רבה על הגב ועל תחושת הכאב. אם אתם סובלים מכאבים שלא מרפים כבר תקופה ארוכה, כדאי לשקול כיצד להתאים את כל אלו כך שיספקו תמיכה מרבית לחלק החשוב והרגיש הזה בגוף שלנו. 

טיפול באדם עם כאבי גב כרוניים

טיפול רפואי אם כאבי הגב הם משמעותיים מאוד ופוגעים ביכולת התפקוד שלכם, אפשר לפנות לרופא ולהיעזר בתרופות מרשם על מנת להשיג הקלה בכאב. עם זאת, חשוב לוודא שהטיפול התרופתי נעשה בפיקוח ובקרה, תוך אבחון של בעיות עמוקות יותר שאולי מסתתרות מתחת לפני השטח וגורמות לכאבים המשמעותיים. במידת הצורך, ייתכן שיידרש גם ניתוח לשיפור המצב.

תמיכה רגשית כלים רגשיים יכולים לסייע בפיתוח חוסן מנטלי שעוזר להתמודד בצורה טובה יותר עם תחושת הכאב. כלים אלו יכולים לשפר לא רק את ההתמודדות עם כאבי הגב, אלא גם קשיים אחרים, רפואיים ורגשיים, שעלולים להתעורר בהמשך הדרך. תמיכה כזאת יכולה לכלול טיפול רגשי, תרגול מדיטציה וכן שיח פתוח בקבוצות של אנשים שסובלים גם הם מכאבים כרוניים.

איך מנהלים שגרה בריאה לצד כאבי גב כרוניים? 

בסופו של דבר, התמודדות עם כל אתגר רפואי הוא עניין אינדיבידואלי ולכל אדם יש את הדרך שעובדת בשבילו. בדרך הזאת, כדאי להיעזר באנשי מקצוע מתחומים שונים – רופאים, פיזיותרפיסטים, מטפלים רגשיים וכל גורם אחר שיכול לסייע לכם.

חשוב להבין שאם הבעיה משבשת מאוד את שגרת חייכם, אפשר לבדוק את האפשרות לקבל פיצוי מהמדינה או מחברת הביטוח. זה נכון בוודאי אם הכאבים התחילו כתוצאה מתאונת עבודה או אם אתם זכאים לאחוזי נכות או להטבות שונות מהמוסד לביטוח לאומי.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם