דלקת ריאות

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דלקות יכולות להתפתח בכל אזורי הגוף – אך כאשר הן מופיעות בדרכי הריאה, הן מפחידות ומטרידות במיוחד. בעבור רוב האנשים, מדובר בתופעה לא נעימה, אך חולפת, שלא תגרום לסיבוכים משמעותיים. אולם, לאנשים בקבוצות סיכון, זו עלולה להיות בשורה לא פשוטה או אפילו מסכנת חיים. בואו נכיר לעומק את המחלה המתעתעת הנקראת דלקת ריאות – ואת דרכי ההתמודדות איתה. 

מה זו דלקת ריאות ומהם התסמינים שלה? 

הריאות של כולנו מורכבות משקיקים קטנטנים שמתמלאים באוויר ואחראיים להזרים אותו לכל רקמות הגוף. במקרים מסוימים, השקיקים האלו יכולים להזדהם ולהפוך דלקתיים – ברוב המקרים, כתוצאה מחדירה של נגיפים או חיידקים לאזור. במקרים נדירים, בייחוד אצל אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת, הדלקת יכולה להופיע גם כתוצאה מזיהום פטרייתי, אם כי מדובר בתופעה נדירה יותר. 

תסמיני דלקת ריאות

התסמינים הבולטים ביותר של דלקת ריאות כוללים קוצר נשימה, לחץ בחזה, כאב בחזה, שיעול, חום גוף גבוה, נשימה מואצת ודופק מהיר. במקרים מסוימים וחמורים יותר, המחלה תתבטא גם בתופעות הקשורות במערכת העיכול, לרבות שלשולים והקאות. בכל במקרה, אם מבחינים אפילו בחלק מהתסמינים האלו, מומלץ לפנות לרופא או ליחידות החירום (מיון) בבתי החולים.

כמה זמן נמשכת דלקת ריאות ואיך מטפלים בה? 

כמו כל מחלה, גם דלקת ריאות משפיעה בצורה שונה ולפרק זמן אחר על כל מטופלת ומטופל. ברוב המקרים, הדלקת תישאר לפרק זמן של כמה ימים – בין חמישה ימים לשבועיים אצל רוב המטופלים הבריאים.  

הטיפול בדלקת מושפע מהגורם המזהם שעומד מאחוריה. אם מדובר בחיידק, הטיפול יכול להתבצע באמצעות אנטיביוטיקה. אם מדובר בזיהום נגיפי, כמו זה שנגרם בעקבות תחלואה בשפעת או קורונה, ברוב המקרים הוא יחלוף מעצמו ללא שום טיפול, אם כי קיימות תרופות חדשניות שפותחו בשנים האחרונות וניתנות לחולים קשים גם במקרים האלו, כדי לשפר את סיכויי ההחלמה.

האם דלקת ריאות יכולה לגרום לסיבוכים כרוניים? 

אצל אנשים בריאים, כאמור, דלקת ריאות בדרך כלל חולפת לבד, ללא סיבוכים משמעותיים. עם זאת, אנשים מבוגרים, חולי COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית), מדוכאי חיסון ואנשים עם מחלות כרוניות אחרות, עלולים לסבול מהידרדרות במצבם בעקבות המחלה. 

במקרים מסוימים, דלקת ריאות עלולה להוביל להידרדרות בתפקוד הריאה, ברמה שתצריך חיבור להנשמה מלאכותית. במצב כזה, ייתכן שחלק קטן מהמטופלים יפתחו תלות במכונת ההנשמה ויתקשו להיגמל ממנה. סיבוכים נוספים שעלולים להופיע כוללים דלקת בקרום הריאה, זיהום בדם (בקטרמיה), דלקת קרום המוח ופקקת (קריש דם) בוורידי הרגליים. 

אולם זה המקום להרגיע ולהדגיש שוב כי מדובר בסיבוכים נדירים, שהשכיחות שלהם יורדת ככל שמקדימים לאבחן את הדלקת ולטפל בה. לשם כך, כאמור, נדרש להגיע לטיפול רפואי בהקדם האפשרי, עם זיהוי תסמיני המחלה – בטח כשמדובר באנשים בקבוצות סיכון. 

סיבוכים של דלקת ריאות

איך מפחיתים את הסיכון לחלות? 

אימוץ הרגלים בריאים עוזר להפחית את הסיכון לשורה ארוכה של מחלות מבהילות – ובהן גם דלקת ריאות כמובן. בייחוד למי שכבר סובלים ממחלות רקע או מצויים בקבוצות סיכון, מומלץ מאוד להימנע מעישון, להקפיד על פעילות גופנית ולהתחסן בהתאם להמלצות הרופא. 

חיסון נגד שפעת, קורונה וחיידקים ספציפיים הגורמים לדלקות ריאות, יכול להפחית במידה ניכרת את שיעורי התחלואה ומומלץ במיוחד לחולי ריאות, לאנשים מבוגרים ולסובלים ממחלות כרוניות אחרות. בנוסף, חשוב להבין כי בשונה ממחלות אחרות, אנשים שחלו בדלקת ריאות לא מפתחים חסינות טבעית ועלולים לחלות בשנית. לכן, גם אם סבלתם בעבר מהמחלה ואתם מבחינים שוב בתסמינים שלה, חשוב שלא להתעלם – ולפנות לרופא בהקדם. 

לסיום, חשוב לזכור כי דלקת ריאות עלולה במקרים מסוימים להיות מדבקת, דבר שכמובן מחייב לגלות אחריות אישית ולשמור על מרחק מאנשים לאחר האבחון, בטח מאנשים מבוגרים וחולים.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם