לחץ דם נמוך

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רבים נוטים לדבר על לחץ דם בעיקר כשמדובר בלחץ דם גבוה שעלול, כידוע, להגביר את הסיכון למחלות לב ולבעיות רפואיות נוספות. מנגד, מעטים מבינים לעומק מה המשמעות של לחץ דם נמוך ומתי בדיוק מצב כזה צריך לעורר דאגה. כדי לעשות סדר בדברים – בואו נבין מה מוגדר כלחץ דם נמוך, איך להתייחס לנתונים שמופיעים בבדיקות ומתי צריך לפנות לרופא לבירור מעמיק יותר.

מה זה אומר אם יש לי לחץ דם נמוך? לחץ דם נמוך

נתחיל מהסוף – ברוב המקרים, לחץ דם שנחשב מעט נמוך יותר מהנורמה לא אמור לעורר דאגה מיוחדת או להעיד על בעיה רפואית משמעותית. אולם במקרים מסוימים בהחלט כדאי להפנות קשב רב יותר לנתון הזה, בייחוד אם הוא מתבטא גם בתופעות לוואי נוספות שנפרט עליהן בהמשך. 

כדי להבין מהי המשמעות של לחץ דם נמוך, כדאי להסביר בקצרה על שני המרכיבים המרכזיים בבדיקת לחץ דם. לחץ דם סיסטולי (המספר הגבוה מבין השניים), מעיד על הלחץ המופעל בתוך העורקים בזמן הכיווץ של שריר הלב. לחץ דם דיאסטולי (המספר הנמוך מבין השניים) הוא הלחץ שנמדד בעורקים בין ההתכווצויות של שריר הלב. 

באופן כללי, לחץ דם תקין נע סביב 120/80, כאשר לחץ דם נמוך בא לידי ביטוי בנתון שנמוך מ-90/60. במצב כזה, ייתכן כי זרימת הדם מהלב אל איברי הגוף אינה מתנהלת בצורה תקינה, מה שיכול להיות מצב זמני וחולף, אך גם עלול לפגוע בתפקוד של מערכות שונות אם הוא חוזר בכמה בדיקות.

מתי לחץ דם נמוך אמור לעורר דאגה?

בעולם הרפואה מייחסים חשיבות רבה ללחץ דם גבוה, מכיוון שכאמור, מצב כזה עלול לייצר סיכון ממשי לבריאות הגוף. לחץ דם נמוך נחשב פחות מדאיג ברוב המקרים, אך במצבים מסוימים הוא עלול להעיד על מחלות או מצבים רפואיים אחרים שאולי מסתתרים מתחת לפני השטח.

אם אתם סובלים מתופעות כמו סחרחורות, טשטוש בראייה, דופק מואץ, בחילות, חולשה כללית, כאבים בחזה או אפילו עילפון – כמובן שמומלץ לפנות לייעוץ רפואי כדי לברר את מקור הבעיה.

לחץ דם נמוך יכול להתבטא גם בחולשה בעת המעבר משכיבה לעמידה או מישיבה לעמידה. במצב כזה, סביר שיופיעו גם סחרחורות, אובדן שיווי משקל ולעיתים אף אובדן הכרה.

 

מהם הגורמים ללחץ דם נמוך? 

מגוון רחב של גורמים יכולים להוביל למצב של לחץ דם נמוך – ולכן נדרש בירור רפואי מקצועי כדי להגיע לשורש הבעיה. מצב זה יכול להעיד לדוגמה על מחלות לב מסוימות, סוכרת, פרקינסון, או מחלות אחרות המשפיעות על מערכת העצבים המרכזית. במקרים אחרים, לחץ דם נמוך יכול להיות תופעת לוואי של שימוש בתרופות מסוימות, כמו לדוגמה תרופות להורדת לחץ דם, נוגדי דיכאון ואפילו תרופות לטיפול באין-אונות.

ישנם גם מצבים הורמונליים שיכולים לגרום ללחץ דם נמוך, לרבות שינויים בתפקודה של בלוטת התריס, או פעילות חריגה של בלוטת יותרת הכליה. 

חשוב להדגיש כי גם בהיריון יכולים להופיע שינויים בלחץ הדם, בעיקר בעקבות הצורך של הלב לספק הרבה יותר דם לעובר המתפתח. 

 

איך מטפלים בתופעה של לחץ דם נמוך? תזונה מאוזנת

שימוש בתרופות ללחץ דם נמוך אינו מאוד נפוץ וניתן רק במקרים חריגים מאוד. ברוב המקרים, ניתן להתמודד עם התופעה בעזרת שינויים קלים באורח החיים. בשלב הראשון, כדאי להפחית את צריכת הקפאין והאלכוהול, בייחוד בשעות הערב והלילה. בנוסף, כדאי לאכול פחות פחמימות ולהרבות בארוחות קלות ומזינות לאורך כל שעות היום. זאת על מנת למנוע שינויים קיצוניים בלחץ הדם שעלולים להופיע לאחר ארוחות גדולות.

גם הגברת הצריכה של מלח (נתרן) תסייע לשפר את לחץ הדם, מכיוון שנתרן עוזר להעלות את לחץ הדם באופן טבעי. זאת, נדגיש, המלצה הפוכה מזו שניתנת למי שסובלים מלחץ דם גבוה ונדרשים להפחית משמעותית את צריכת המלח – ולכן גם עם זה לא כדאי להגזים.

בנוסף, לבישת גרביים אלסטיים, שימוש בכריות גבוהות בשינה ואפילו מעבר איטי משכיבה לעמידה יכולים לסייע לכם להימנע מהתחושות הלא נעימות המאפיינות את ההתמודדות עם לחץ דם נמוך.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם