וירוס הריאות RSV

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

וירוס הריאות הסינקיטיאלי הנשימתי (Respiratory Syncytial Virus, RSV) הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר למחלות בדרכי הנשימה התחתונות והוא שכיח בעיקר אצל ילדים ותינוקות. במקרים רבים, הוא גורם למחלה פשוטה יחסית, שחולפת אחרי כמה ימים, אבל במצבים אחרים, הוא עלול לגרום לסיבוכים לא פשוטים. כדי להימנע מכך ולטפל בו כמו שצריך – חשוב להבין עם מה בדיוק אנחנו נדרשים להתמודד.

מהו וירוס הריאות RSV ומהם התסמינים שלו?

וירוס הריאות RSV

RSV הוא וירוס שגורם לדלקת בדרכי הנשימה התחתונות ובמיוחד בריאות. התסמינים שלו מזכירים מאוד את אלו של מחלת השפעת והם יכולים להתבטא בשיעול, נזלת, חום וקשיי נשימה. בתינוקות ובילדים קטנים, וירוס RSV עלול להוביל במקרים מסוימים גם לסיבוכים משמעותיים יותר, כמו ברונכיוליטיס (דלקת הסימפונות) ודלקת ריאות.

איך מטפלים בווירוס RSV? 

כיום אין טיפול שיכול לרפא את המחלה שגורם וירוס RSV וברוב המקרים פשוט צריך לחכות שהיא תסתיים, מה שבדרך כלל אמור לקחת בין שבוע לשבועיים. משך המחלה יכול להשתנות מאדם לאדם בהתאם לגורמים שונים, הקשורים בין היתר למצב הרפואי הכללי של התינוק, הילד או המבוגר. מטבע הדברים, אנשים עם מחלות רקע עלולים לסבול יותר מתסמיני המחלה ולחוות אותה בעוצמה רבה יותר.

במקרים של ילדים קטנים, תינוקות, או אנשים עם מחלות רקע, בייחוד כאלו הקשורות במערכת חיסון מוחלשת, ייתכן שהתסמינים יהיו חמורים יותר, דבר שעלול להוביל למחלה שנמשכת זמן ארוך יותר ודורשת טיפול רפואי מתקדם או אפילו אשפוז בבית חולים.

אם מדובר במחלה קלה, בדרך כלל יינתן טיפול בסימפטומים עצמם, בעזרת תרופות להורדת חום ולשיכוך כאבים, מנוחה והקפדה על שתיית נוזלים ברמה מספקת. 

האם אפשר למנוע הידבקות בנגיף? 

כמו כל מחלה מדבקת אחרת, גם כשמנסים להימנע מהידבקות בווירוס הריאות RSV, יש להקפיד על כללי ההיגיינה שכולנו מכירים. בהקשר הזה, חשוב לשטוף ידיים לעיתים תכופות, להימנע ממגע קרוב עם אנשים חולים, לשמור על ניקיון של משטחים או חפצים שנמצאים בשימוש תכוף וכן לשמור על ריחוק חברתי במקרה של התפרצות משמעותית של המחלה.

חשוב לציין כי ישנו גם חיסון שמיועד למנוע הידבקות בווירוס RSV והוא ניתן לקהל הרחב על פי ביקוש. קיים גם טיפול ייעודי שנועד למנוע סיבוכים משמעותיים לתינוקות וילדים בסיכון גבוה שנדבקו בנגיף. בקבוצה הזאת נכללים תינוקות שנולדו בשלב מוקדם בהריון (פגים), ילדים עם מחלות לב מולדות או ילדים עם מחלות ריאה כרוניות. 

איך יודעים אם יש צורך באשפוז כתוצאה מ-RSV?

מניעת הדבקה בוירוס ע"י שטיפת ידיים

מומלץ לפנות לגורם רפואי אם מזהים תסמינים המצביעים על החמרה בהתפתחות המחלה או במקרה שמופיעים סיבוכים משמעותיים ומעוררים דאגה. סיבוכים כאלו יכולים לכלול בין היתר קושי נשימתי משמעותי, שינויים בגוון העור, חום גבוה שלא חולף גם לאחר טיפול תרופתי, שיעול חמור שלא חולף או סימנים להתייבשות הכוללים הפחתה במתן שתן, עייפות קיצונית והתעלפויות לא מוסברות. 

האם וירוס הריאות עלול להשפיע על הבריאות לטווח הארוך?

במרבית המקרים, וירוס RSV לא יוביל לבעיות בריאותיות ארוכות טווח. אולם, קיימת אפשרות שבעקבות הדלקת שהווירוס גורם, ילדים מסוימים יפתחו רגישות גבוהה יותר לאסטמה או למחלות אלרגיות במהלך חייהם. חשוב להתייעץ עם רופא ילדים במידה וישנם תסמינים מדאיגים או חשש להשפעות ארוכות טווח.

בנוסף, אנשים בקבוצות סיכון עלולים כאמור לסבול מבעיות נשימה, שבמקרים קיצוניים עלולים לחייב הנשמה מלאכותית ואף לגרום לסיבוכים מסכני חיים. לכן, מומחים ממליצים לאנשים בקבוצות סיכון להתחסן נגד הנגיף. נדגיש כי מטבע הדברים, אם המחלה גרמה לפגיעה משמעותית בתפקוד שלכם או של ילדיכם, כמו גם לשיבושים משמעותיים בבריאות, באיכות החיים או במידת העצמאות שלכם – כדאי לבדוק אם אתם זכאים לפיצוי או לסיוע כזה או אחר מהמדינה, מקופות החולים או ממסגרות הביטוח הפרטיות. 

 

Image 1 by kjpargeter on Freepik

Image 2 by Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם