מחלת קרוהן – מה קורה כשלא מטפלים

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מחלת קרוהן (Crohn's disease) היא מחלה במערכת העיכול שמשפיעה על המעיים בצורה משמעותית ומאתגרת במיוחד. בישראל, זו מחלת המעיים הנפוצה ביותר, כאשר יותר מ-60 אחוזים מהסובלים ממחלות מעי דלקתית מתמודדים איתה. 

קרוהן מתבטאת בשורה של תסמינים מורכבים לרבות שלשולים, כאבי בטן, התכווצויות, בחילות והקאות. בנוסף, היא יכולה לגרום לצואה דמית, עייפות כרונית, חולשה כללית וחום גוף גבוה.

אישה הסובלת מכאבים בבטן

אצל חלק מהאנשים, המחלה אינה מאובחנת, אולי בגלל חשש לפנות לייעוץ רפואי, אולי בגלל שהתסמינים לא מרגישים חמורים מספיק ואולי בגלל שורה ארוכה של סיבות אחרות. ובייחוד בגלל זה, חשוב להבין מה עלול לקרות למי שמתמודדים עם המחלה ולא מקבלים את הטיפול הדרוש להם. הנה כמה מהסיבוכים האפשריים שכדאי לתת עליהם את הדעת: 

סתימות ודליפות במעיבהיעדר טיפול, מחלת קרוהן כרונית עלולה לגרום לסתימות במעיים וגם לדליפות מהאיבר החשוב הזה. במצב כזה, ייתכן והגוף יתקשה לספוג חומרים מזינים ונוזלים מהמזון והשתייה, מה שיכול לגרום לתת תזונה, לחסרים תזונתיים ולהתייבשות. 

סיבוכים מערכתייםמחלת קרוהן יכולה לגרום לסיבוכים במערכות שונות בגוף, כאשר הנפוצים ביותר שבהם מתבטאים בדלקות במפרקים, בעיניים, בעור ובכליות. 

סרטן המעי הגסמחקרים מראים כי אנשים שחולים בקרוהן מצויים בסיכון מוגבר לחלות גם בסרטן המעי הגס. זאת בגלל הדלקת הכרונית שמתפתחת במעי ומגדילה את הסיכון לגידולים באזור. 

אנמיהזו בעיה רפואית שנגרמת כתוצאה ממחסור מתמשך בברזל – מינרל שנספג במעיים מהמזון. המחסור בברזל יכול להתפתח גם כתוצאה מדימום מתמשך באיברים שונים, אשר עלול להיות קשור אף הוא לתסמיני המחלה.  

איך מפחיתים את הסיכון לסיבוכים של מחלת קרוהן?

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים הוא כמובן לאבחן את המחלה ולטפל בה בהקדם. לכן, אם אתם מזהים אפילו חלק מהתסמינים שפירטנו כאן אצלכם או אצל יקיריכם – כדאי לגשת לבירור מעמיק אצל גורם רפואי מוסמך. 

מעיים של אדם עם מחלת קרוהן

כיום ניתן לטפל במחלת הקרוהן תוך שילוב בין תרופות מסוגים שונים, שימוש בתוספי תזונה, התאמת תפריט מאוזן ובריא וכן ליווי נפשי ותמיכה רגשית. כיום ידוע שכל אחד מהגורמים האלו יכולים לשפר את חייהם של המתמודדים עם קרוהן ולהפחית את הסיכון לתופעות לוואי וסיבוכים – אם כי יש גורם אחד שמשפיע על כך יותר מכל והוא המעקב הרפואי. 

ככל שהמטופלים יקפידו לבצע בדיקות רלוונטיות בהתאם להנחיות הצוותים הרפואיים וגם יהיו מודעים בעצמם לאופן שבו גורמים שונים משפיעים על הבריאות שלהם – כך יהיה קל יותר להבטיח אורח חיים טוב, בריא ומאוזן יותר לצד המחלה. חשוב גם להבין כי בהתמודדות עם קרוהן, אין תרופת קסם שתעלים את התסמינים, רק מעטפת של כלים שמותאמת לכל אדם באופן ייחודי.

אובחנתי עם קרוהן – האם מגיע לי פיצוי? 

קרוהן, כאמור, היא מחלה נפוצה, שכיום גם המודעות אליה בישראל הולכת וגדלה. כתוצאה מכך, יותר ויותר אנשים מאובחנים איתה בכל שנה – ברמות חומרה שונות. כדי להבין אם מגיע לכם פיצוי בגין האבחון עם קרוהן, קודם כל חשוב להבין מהו היקף הפגיעה של המחלה בחיים שלכם בכל ההיבטים.

כדאי לשאול את עצמכם האם המחלה פגעה ופוגעת ביכולתכם לעבוד ולתפקד באופן עצמאי, האם נאלצתם להפסיק לעבוד בעקבות המחלה, האם וכמה נעדרתם מהעבודה ובאופן כללי, עד כמה המצב השפיע על חייכם בהיבטים שונים, שלא בהכרח לקחתם בחשבון עד עכשיו. 

אם מידת ההשפעה של המחלה על חייכם היא משמעותית, בהחלט יש מקום לבחון אפשרות לפיצוי. וכמובן שבתהליך הזה, כדאי ורצוי להתייעץ עם גורם מקצועי ומוסמך, שמכיר לעומק את הנושא ויכול לעזור לכם למקסם את הפיצוי שמגיע לכם.

 

Image 1 by katemangostar on Freepik

Image 2 by Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם