לא רק סוכרת: מהם הגורמים המרכזיים של אי ספיקת כליות?

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אי ספיקת כליות זה מצב רפואי חמור שבו הכליות אינן מסוגלות לבצע את התפקידים החשובים ביותר שלהן – לסנן את הדם, להסיר ממנו רעלים, לייצר הורמונים חיוניים ולאזן את מאגר הנוזלים והמינרלים בגוף. אחד הגורמים המסוכנים ביותר שעלולים לגרום לאי ספיקת כליות הוא מחלת הסוכרת המוכרת והנפוצה, אך קיימים גם גורמים אחרים שיכולים להוביל למצב המסוכן הזה וחשוב לתת עליהם את הדעת. אז בואו נכיר אותם ביחד ונבין איך לצמצם את הסיכון.

אי ספיקת כליות

אי ספיקת כליות בשל לחץ דם גבוהיתר לחץ דם הוא מצב רפואי נפוץ שמשפיע על הבריאות בשורה ארוכה של היבטים. בין היתר, המצב גם מעמיס על הכליות ועלול לגרום לנזקים ארוכי טווח. שמירה על לחץ דם תקין לאורך זמן הוא חיוני למניעת פגיעה בכליות וגם להפחתת הסיכון למחלות לב, לשבץ ולמצבים רפואיים מסוכנים אחרים. 

מחלות כליות כרוניותמחלות אוטואימוניות, כמו גם תהליכים דלקתיים מתמשכים שמתרחשים בכליות, יכולים לגרום לנזקים מסוגים שונים, אשר בסופו של דבר עלולים להוביל גם למצב של אי ספיקת כליות. לכן חשוב לזהות מבעוד מועד מצבים כאלו ולטפל בהם לפני שיהיה מאוחר (ועוד נסביר על כך בהמשך). 

חסימות בדרכי השתןגורמים שונים כמו אבנים בכליות או ערמונית מוגדלת בקרב גברים עלולים להוביל לחסימות בדרכי השתן, שיכולות להקשות על פינוי השתן ולגרום עם הזמן נזק לכליות.

שימוש לא נכון בתרופות תרופות מסוימות, בייחוד נוגדי דלקת לא סטרואידיים (NSAIDs) ותרופות אנטיביוטיות מסוגים שונים, עלולות להזיק לכליות, בייחוד אם נוטלים אותן על דעת עצמנו, ללא מרשם רופא או מעקב רפואי.

מהם הסימנים שיכולים להעיד על פגיעה בכליות? 

זיהוי מוקדם של פגיעה בכליות הוא חיוני לבלימת תהליך ההידרדרות ולמניעת המצב הלא רצוי של אי ספיקת כליות. במקרים מסוימים, יש סימנים מוקדמים שיכולים להעיד על פגיעה בכליות ומצריכים בירור רפואי. אם מזהים אחד או יותר מהתסמינים האלו, בהחלט כדאי לפנות לבירור רפואי, אם כי זה כמובן לא אומר בהכרח שאתם סובלים מנזק בכליות. 

סימנים אלו כוללים בין היתר שינויים בכמות ובתדירות השתן, דם בשתן, קצף בשתן או גוון עכור וחריג שלו. ישנם גם סימנים אחרים שיכולים להעיד על נזק בכליות, כמו נפיחות בפנים, בידיים, בקרסוליים או ברגליים. אלו יכולים לרמוז לכך שהכליות מתקשות להיפטר מעודפי הנוזלים באזורים האלו. גם טעם מתכתי בפה ושינויים בריח הגוף עלולים להעיד על פגיעה דומה.

נזק בכליות יכול להתבטא גם בעייפות ובחולשה כרונית, כמו גם בקשיי בשינה. נדגיש שוב כי התסמינים האלו די נפוצים באוכלוסייה ולא בהכרח אומרים שיש בעיה בכליות – אך לא יזיק להגיע לבדיקה, בטח אם התסמינים נמשכים זמן רב ובהיקפים חריגים.

במקביל, חשוב להבין שלעיתים רבות פגיעה בכליות אינה מתבטאת בתסמינים ברורים עד לשלב מתקדם של המחלה ולכן מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות אחת לכמה זמן, בהתאם להנחיות הצוות הרפואי. 

אובחנתי עם אי ספיקת כליות – מה עושים עכשיו?  

אי ספיקת כליות זה מצב מפחיד ומאתגר– אך חשוב להבין שניתן לטפל בו ולשלוט בו בעזרת שילוב בין תפריט מאוזן, אורח חיים בריא, טיפולים רפואיים וגם מעטפת תמיכה רגשית, לוגיסטית וכספית. 

בהיבט הרפואי, חשוב לשלוט בלחץ הדם וברמות הסוכר, להקפיד על דיאטה עשירה בחומרים מזינים, להפחית בצריכת מלח וכמובן להגיע לביקורות תקופתיות שיעזרו להעריך את מצבכם הרפואי ולהתאים את הטיפול הנכון ביותר בשבילכם.

בהיבט התמיכתי – כדאי ורצוי לבדוק מה בדיוק מגיע לכם מהמדינה ומחברות הביטוח, בין אם מדובר בתשלומי פיצויים, בקצבה קבועה או באחוזי נכות. התמיכה מהמדינה, דרך הביטוח הלאומי, יכולה להתבטא לא רק בכסף, אלא גם בסיוע לוגיסטי, סיעודי וטיפולי, שיכול מאוד לסייע בהתמודדות עם המחלה ובניהול אורח חיים טוב יותר לצידה.

 

Image 1 by Freepik

Image 2 by valeria_aksakova on Freepik

 

 

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם