מהי מחלה כרונית ואיך מתמודדים איתה?

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

 כשאנחנו מאובחנים עם מחלה מכל סוג, אנחנו רוצים להאמין שיש טיפול שיעזור להתגבר עליה ולהפוך אותה לזיכרון רחוק, אך במקרים מסוימים, למרבה הצער, מחלות ממשיכות ללוות אנשים לתקופות ארוכות ולפעמים אף לכל החיים. 

המצב הזה יכול להיות מאתגר לעיכול ולקבלה, אך אם נהיה אמיצים מספיק כדי להכיר אותו לעומק, יהיה קל יותר להבין כיצד להתנהל בתוכו בצורה הרבה יותר חכמה. אז הנה כמה דברים שכדאי להבין על מחלות כרוניות, על התמודדות נכונה איתן ועל הדברים הקטנים והגדולים שמאפשרים חיים בריאים ונוחים יותר לצידן.

מחלה כרונית

איך מגדירים מחלה כרונית? 

"מחלה כרונית" זה מונח מקצועי שמתאר מצב רפואי שנמשך תקופה ארוכה – חודשים, שנים או לעיתים אף כל החיים. באופן כללי, מחלות כרוניות הן במקרים רבים מחלות שאפשר לטפל בהן, אך לא להעלים אותן לחלוטין. עם זאת, כיום ישנם כלים רבים, רפואיים ולא רפואיים, שעוזרים לחיות לצד המחלות האלו בצורה אפקטיבית יותר, תוך שיפור הבריאות ואיכות החיים. 

מצב רפואי מוגדר כמחלה כרונית אם הוא מלווה את המטופל לפרק זמן של שלושה חודשים או יותר. מחלות כרוניות נפוצות כוללות בין היתר סוכרת, לחץ דם גבוה, אסתמה, אלצהיימר, מחלות מעי דלקתיות, דלקות מפרקים, כאבים כרוניים, HIV וסרטן. בנוסף, גם תופעות כמו דיכאון וחרדה יכולות להיות כרוניות ולהצריך מעקב ותוכנית טיפול מותאמת. 

איך מתמודדים עם מחלה כרונית?

לפני הכול, כדאי להבין שאבחון עם מחלה כרונית הוא מטבע הדברים אירוע מאתגר ולא פשוט לכל אדם. לכן, חשוב לתת לאירוע הזה את המשקל הראוי לו ולאפשר לעצמנו להבין אותו, לעכל וגם להתאבל ולכאוב. ככל שננסה להדחיק, להסתיר ולברוח – כך ההשפעה השלילית של המחלה רק תעמיק. מנגד, אם נאפשר לעצמנו את הזמן להסתגל למצב החדש, נוכל גם לקבל החלטות מושכלות יותר, שישפרו את ההתמודדות בטווח הארוך. 

חשוב לזכור שככל שהעולם מתקדם והרפואה מתפתחת, כך ההבנה שלנו את המחלות והמצבים הרפואיים השונים משתפרת. כך, ככל שעובר הזמן, גם אפשרויות הטיפול והתמיכה בחולים הכרוניים משתפרות, משתנות ומשתדרגות מאוד.

כשמתמודדים עם מחלה מכל סוג, חשוב להבין לא רק איך היא משפיעה על הבריאות באופן ישיר, אלא גם איך היא משנה את אורח החיים במובנים רחבים יותר, כמו התזונה, מידת הפעילות הגופנית, היכולת לעבוד והתקשורת עם הסביבה. כל אלו הם היבטים שאם מייחסים להם את החשיבות הראויה ומטפלים גם בהם – זה עשוי לשפר את ההתמודדות עם המחלה ואת בריאות הגוף והנפש.

מה עושים כשאדם קרוב מתמודד עם מחלה כרונית?

תמיכה נפשית

בהתמודדות עם מחלות מכל סוג, יש חשיבות רבה לתמיכה, להבנה ולהכרה של הסביבה בקשיים ובאתגרים שהאדם החולה נתקל בהם. לצד ליווי הכרחי של רופאים, מטפלים ואנשי מקצוע, חשוב שגם הסביבה הקרובה תכיר את המחלה ואת ההשפעה שלה על האדם שסובל ממנה. 

מחקרים רבים מראים בצורה חד משמעית כי מי שזוכים לתמיכה מתאימה מהסביבה – הם גם אלו שבסבירות גבוהה ייפגעו פחות מהמחלה שהם חיים איתן. לכן, חשוב לשתף, לשאול, לחקור ולבדוק כל הזמן איך תוכלו לעזור ליקיריכם לשפר את החיים לצד המחלה. 

בהקשר הזה, מומלץ גם לשתף אנשים נוספים בהתמודדות – אם זה עמיתים לעבודה, חברים, שותפים ובני משפחה נוספים. ככל שהסביבה תהיה מודעת ומכילה יותר, כך אפשר יהיה לצמצם רגשות שליליים כמו בושה, אשמה ופחד שמלווים רבים מהמתמודדים עם מחלות כרוניות.

בנוסף, מטבע הדברים, כדאי לבחון האם אתם ויקיריכם זכאים לסיוע מהמדינה ומחברת הביטוח בעקבות ההתמודדות עם המחלה. כל סיוע, בין אם כספי, לוגיסטי או בירוקרטי, עשוי לתת דחיפה קטנה אך משמעותית, שכל כך נדרשת במציאות החדשה הזאת. 

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם