התקף חרדה

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פחד הוא רגש חיוני ששומר עלינו מסכנות, אך לעיתים הפחד יכול להתעצם ולהפוך לחרדה של ממש, שלא רק שאינה מועילה, אלא אף עלולה להוביל למצבים מסכני חיים. אחד הביטויים הדרמטיים ביותר של הרגש הזה הוא התקף חרדה, שיכול להרגיש ממש כמו התקף לב למי שמתמודדים איתו לראשונה. 

ה"נשק" שעוזר לנטרל את החרדה, גם במצב החירום המבהיל שנקרא התקף חרדה, הוא היכרות מעמיקה יותר עם התופעה ועם הביטויים הפיזיולוגיים שלה. הנה כל מה שצריך לדעת כדי להתמודד עם המצב כמו שצריך ולהוריד את גובה הלהבות. 

מה זה התקף חרדה ולאילו תסמינים הוא גורם?

התקף חרדה

התקף חרדה יכול להופיע אצל כל אדם, בכל מקום ולעיתים אף ללא סיבה ניכרת וברורה. זהו מצב שבו אנחנו חווים רמות גבוהות של פאניקה, פחד וחוסר אונים, אשר יכולות להתבטא גם בהזעה מוגברת, לחץ בחזה, דופק מואץ, יובש בפה, קשיי בליעה, קוצר נשימה, קושי לנשום עמוק (בעיקר בשכיבה), בעיות במערכת העיכול, נימול בידיים וברגליים, חולשה בשרירים, נעילה של שרירי הלסת ובמקרים קיצוניים אף אובדן הכרה.

לעתים קרובות אנשים מגיעים למרכזי המיון בבתי החולים בזמן ההתקף, מתוך החשש המובן שמא מדובר באירוע לבבי. התסמינים של שני המצבים האלו הם כאמור דומים מאוד ולכן טבעי שנתקשה להבדיל ביניהם. לכן, בכל מקרה, אם אתם סובלים מהתסמינים האלו, יש להתקשר בהקדם למוקד מד"א ולקבל הנחיות להמשך הטיפול. 

מהם הגורמים להתקפי חרדה?

בניגוד ללחץ נפשי, פחד או חרדה שמתעוררים אצל כולנו כל הזמן, התקף חרדה הוא אירוע פתאומי, קיצוני ודרמטי במיוחד. בדרך כלל, האירוע הזה קורה בתגובה לרמות גבוהות של סטרס, אך כפי שציינו, לעיתים הוא עלול להתפרץ ללא שום טריגר מובחן.

הנתונים מראים כי יותר מ-22 אחוזים מבני האדם חוו או יחוו לפחות התקף חרדה אחד במהלך החיים, כאשר הרוב לא יודעים להסביר למה בדיוק זה קרה להם. במקרים מסוימים, ההתקף יכול לאותת על אתגרים נפשיים שחשוב להתייחס אליהם, כמו הפרעת חרדה. 

אחרי התקף חרדה, עלולה גם להתפתח הפרעת חרדה הקשורה בפחד מפני אירוע נוסף. לדוגמה, מי שסבלו מהתקף חרדה בזמן נהיגה, עלולים להימנע מנהיגה מתוך חשש שזה יקרה שוב, וכך גם מי שהתמודדו עם התקף בזמן בחינה, הרצאה, או כל אירוע משמעותי אחר. אם אתם מזדהים עם החשש הזה, כדאי לבחון איך למנוע ממנו להפריע לכם בעתיד, בעזרת ליווי של גורם מקצועי. 

איך מתמודדים עם התקף חרדה?

תרופה להתקף חרדה

הדמיון בין התקף חרדה לבין אירוע לבבי עלולים, כפי שהבנו, מאוד להפחיד ואף להחמיר את התסמינים. אחת הדרכים המיידיות לנטרל את הפחד היא להיעזר בגורם מקצועי שיבין עם מה בדיוק אתם מתמודדים וידע לאבחן ולהכווין להמשך טיפול. אם גורם מוסמך קבע שמדובר בהתקף חרדה, זה כבר יכול להוריד קצת את גובה הלהבות, כי זה יאפשר לנו להבין שמדובר באירוע טבעי ונפוץ, שגם יחלוף תוך זמן קצר.

במידת הצורך ובהתאם להחלטתו של גורם רפואי, ניתן יהיה לטפל בתסמיני ההתקף באמצעות תרופות, תרגילי הרפייה וטיפול פסיכותרפי מקצועי.

לאחר שההתקף יחלוף, אפשר בהחלט להיעזר במטפל או מטפלת כדי להבין את הסיבות העמוקות יותר להופעתו וגם לגבש כלים ותובנות שימנעו ממנו להופיע שוב. לחלופין, ניתן לפתח גם כלים כדי להגיב אליו בצורה בריאה ונכונה יותר אם הוא יחזור לבקר.

בנוסף, חשוב להבין שאם אתם או יקיריכם מתמודדים עם אתגרים נפשיים מכל סוג, אלו יכולים מטבע הדברים להיות מורכבים יותר מהתמודדות עם מחלות פיזיולוגיות, מכיוון שמדובר במצבים "שקופים" שלא תמיד זוכים להכרה ולהבנה הדרושות כדי לצלוח אותם. לכן, במצב כזה כדאי לפעול גם כדי לקבל הכרה ותמיכה מהמדינה, מחברת הביטוח ומקופת החולים. הניסיון מלמד שסיוע כזה כבר מספק עוד רוח גבית בדרך לשיפור הבריאות והיציבות בחיים.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם