כל מה שחשוב לדעת על דלקת מפרקים בצעירים

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דלקת מפרקים היא מחלה דלקתית כרונית שיכולה לפגוע במפרקים וברקמות החיבור בגוף. למרות שרבים נוטים לחשוב שמדובר במחלה שפוגעת בעיקר באנשים מבוגרים, לצערנו היא שכיחה יחסית גם בקרב צעירים, ילדים ואפילו תינוקות. ההתמודדות עם המחלה בגיל צעיר מלווה באתגרים לא פשוטים, אולם חשוב לזכור שעם הטיפול המתאים והליווי הנכון, ניתן להשיג איכות חיים טובה ולנהל חיים תקינים לצד הכאב והאתגרים. כדי להתמודד כמו שצריך עם המחלה, צריך להבין אותה, את המורכבויות שהיא מייצרת וגם את מעטפת הטיפול והתמיכה שנדרשת כדי להקל על החיים לצידה.

דלקת מפרקים

מהי דלקת מפרקים בצעירים ומהם התסמינים שלה?

דלקת מפרקים יכולה להופיע בכל גיל, כאמור אפילו אצל ילדים קטנים, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות – מדלקת ספציפית במפרק אחד ועד מחלות ראומטיות מערכתיות. אבל בכל המקרים, התופעה הבסיסית זהה – דלקת כרונית במפרקים שמשבשת את התפקוד התקין שלהם וגורמת לכאבים משמעותיים.

התסמינים השכיחים של דלקת מפרקים כוללים בין היתר נפיחות במפרקים, נוקשות וקושי בתנועה, במיוחד לאחר שינה או ישיבה ממושכת. תופעות נוספות יכולות להיות חום, עייפות וחולשה כללית ולעתים גם פריחה על העור. המחלה עלולה להיות הרסנית לעצמות ולרקמות המפרקים לאורך זמן, ולכן חשוב כל כך לזהות אותה ולטפל בה בהקדם האפשרי. 

מהם הטיפולים העדכניים לדלקות מפרקים בצעירים?

בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה בתחום הטיפול בדלקות מפרקים, שבאה לידי ביטוי בפיתוח פתרונות יעילים יותר ועם פחות תופעות לוואי. הגישה העדכנית לטיפול במצב הרפואי הזה שמה דגש על זיהוי ואבחון מוקדם ככל האפשר, כדי למנוע את הנזקים ארוכי הטווח למפרקים ולעצמות.

תרופות נוגדות דלקת מסוג NSAIDs הן קו טיפול ראשון לשליטה בכאב ובדלקת. במקרים מתקדמים יותר, ניתנות גם תרופות שמדכאות את מערכת החיסון כדי לבלום את תהליך הדלקת. בשנים האחרונות, תרופות ביולוגיות חדשות כמו מעכבי TNF ומעכבי IL-6 הוכחו כיעילות מאוד בטיפול בדלקות מפרקים. 

בנוסף לטיפול תרופתי, מומלץ גם לשלב פיזיותרפיה להגמשת המפרקים ולחיזוק השרירים, לצד טיפולים פסיכולוגיים להתמודדות עם ההשלכות הרגשיות של המחלה וכן שינויים בהרגלי החיים כמו פעילות גופנית מותאמת ותזונה נכונה.

איך מנהלים חיים תקינים ובריאים לצד דלקות המפרקים הכרוניות?

טיפול בדלקת מפרקים

ההתמודדות עם דלקת מפרקים בגיל צעיר יכולה להיות קשה ומלווה במקרים רבים בתקופות של תסכול, חוסר אונים וחוסר ודאות. לא פעם, נראה כי זה קשה עד בלתי אפשרי לחיות לצד הכאבים ותופעות הלוואי שמייצרת המחלה. עם זאת, יותר ויותר צעירים שאובחנו עם דלקות מפרקים מצליחים כיום לנהל אורח חיים פעיל, לימודים, עבודה וחיי משפחה וחברה תקינים.

לצד הטיפול הרפואי, תמיכה רגשית מהמשפחה והסביבה הקרובה היא קריטית. שיתוף והקשבה, לצד עידוד לעצמאות ושמירה על שגרה ככל הניתן, יכולים מאוד להקל על המתמודדים עם דלקות מפרקים. גם השתתפות בקבוצות תמיכה או בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות יכולה לספק הבנה, תמיכה וכלים שימושיים.

חשוב גם לזכור שאם אתם מתמודדים עם דלקות מפרקים בכל גיל, מגיע לכם לקבל תמיכה כלכלית וזכויות מיוחדות מהמדינה. צעירים (ובני משפחותיהם) שאובחנו עם דלקת מפרקים עשויים להיות זכאים לקצבאות מהביטוח הלאומי, הנחות במס, התאמות בלימודים ובעבודה, מימון טיפולים ועוד. כדי להבין מה בדיוק מגיע לכם ואיך למצות את כלל הזכויות שלכם, כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי שמתמחה בסיוע למתמודדים עם מחלות ראומטיות.

בסופו של דבר, על אף האתגרים של מחלה כרונית בגיל צעיר, חשוב תמיד לזכור שיש סיבות טובות לאופטימיות. הטיפולים המתקדמים של היום, לצד גילוי מוקדם ותמיכה נכונה, יכולים לאפשר לכם לחיות חיים מספקים ומלאי הגשמה על אף, ולצד, דלקת המפרקים.

 

Image 1 by jcomp on Freepik

Image 2 by Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם