זאבת – הטיפולים החדשים למחלת הלופוס

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מחלת הלופוס, שידועה גם בשם זאבת או זאבת אדמנתית מערכתית (Systemic Lupus Erythematosus) היא מחלה אוטואימונית כרונית שעלולה לפגוע באיברים רבים בגוף. המחלה נגרמת כתוצאה מתקיפה של מערכת החיסון את הרקמות הבריאות של הגוף, מה שעלול להוביל לשורה ארוכה של תסמינים מטרידים ומורכבים. ההתמודדות עם המחלה יכולה להיות לא פשוטה, אך החדשות הטובות הן שבשנים האחרונות חלו פריצות דרך משמעותיות בטיפול בה. עם זאת, כדי לטפל במחלה כמו שצריך ולשפר את החיים לצידה,  חשוב להיות מודעים לאתגרים שהיא מציבה ולאפשרויות הטיפול והתמיכה שזמינות לנו כיום.

פנים של אישה עם תסמיני זאבת

מהי מחלת הלופוס ומהם התסמינים שלה?

זאבת מוגדרת כמחלה דלקתית כרונית. היא נגרמת כתוצאה מכך שמערכת החיסון מזהה "בטעות" רקמות ואיברים בריאים בגוף כאיום ותוקפת אותם. המחלה עלולה לפגוע בעור, במפרקים, בכליות, בריאות, במערכת העצבים ובמערכות גוף נוספות.

התסמינים הנפוצים ביותר של זאבת כוללים כאבי מפרקים, פריחה על העור (במיוחד על הפנים), עייפות קיצונית, חום, ירידה במשקל, נשירת שיער ופצעים בפה. המחלה יכולה לגרום גם לדלקת בקרומי הלב או הריאות, לבעיות בתפקודי הכליות ולפגיעה נוירולוגית. חשוב לציין שתסמיני המחלה משתנים מאדם לאדם ולכן כל מטופל או מטופלת עלולים לחוות אתגרים שונים ולפעמים גם ייחודיים.

מהם הטיפולים החדשים ללופוס (זאבת)?

בעשורים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בטיפול בזאבת, אשר באה לידי בין היתר בפיתוח של תרופות חדשות שנכנסו לשימוש ומאפשרות לשלוט טוב יותר בניהול המחלה והתסמינים שלה. הטיפול התרופתי כולל בדרך כלל תרופות אנטי דלקתיות וחומרים המדכאים את מערכת החיסון, במטרה למנוע מהמערכת החיסונית לתקוף תאים ורקמות בגוף.

בין התרופות החדשות שאושרו בשנים האחרונות לזאבת, ניתן למנות בין היתר את:

בלימומב  (Belimumab) – תרופה ייחודית שמסייעת להפחית את הפעילות של תאי B, סוג מסוים של תאי חיסון המעורבים בתהליך הדלקתי שמייצרת מחלת הזאבת. 

וורדיליזומאב (Voclosporin) – תרופה שמדכאת את מערכת החיסון ומפחיתה דלקות, במיוחד בכליות. היא יעילה בייחוד למי שסובלים מנזקים לכליות שנגרמים על ידי מחלת הזאבת. 

אנפרולימומאב (Anifrolumab)  – תרופה ביולוגית חדשנית שחוסמת קולטנים מסוימים בתאי הגוף ובכך מפחיתה את התגובה החיסונית של מערכת החיסון בצורה שמונעת ממנה לתקוף רקמות גוף בריאות.

רופא המטפל בזאבת

לצד התרופות החדשות, ישנם גם טיפולים ותיקים ללופוס שעדיין נחשבים יעילים בטיפול בה ובהפחתת תופעות לוואי, כגון תרופות נגד מלריה, סטרואידים, תכשירים נוגדי דלקת ללא סטרואידים (NSAIDS) וכן תרופות נוספות לדיכוי פעילותה של מערכת החיסון.

ניהול שגרת חיים בריאה לצד זאבת

כדי לנהל חיים מלאים ופעילים לצד מחלת הלופוס, חשוב לפעול בכמה מישורים במקביל. קודם כל, יש להקפיד על מעקב רפואי צמוד ועל נטילה קפדנית של הטיפול התרופתי שנרשם על ידי הגורם המטפל. בנוסף, מומלץ לאמץ הרגלים בריאים כמו תזונה מאוזנת, פעילות גופנית במידה שמתאימה לכם, שינה מספקת וכן הימנעות מעישון ומחשיפה ממושכת לשמש. חשוב גם למצוא דרכים להפחית מתחים ולהתמודד בצורה בריאה יותר עם מצבי לחץ או חרדה.

ולסיום, בהתמודדות עם כל מחלה, זאבת בכללן, יש ערך רב גם לתמיכה רגשית, בין אם ממשפחה וחברים קרובים ובין אם דרך השתתפות בקבוצות תמיכה או פנייה לייעוץ פסיכולוגי מקצועי. ולצד התמיכה הרגשית, גם תמיכה כלכלית מהמדינה יכולה לעזור מאוד. חולי זאבת עשויים להיות זכאים לסיוע כספי בדמות קצבאות נכות והטבות מס, וכדאי לבדוק את הזכויות המגיעות ללוקה במחלה בעזרת גורם מקצועי המתמחה בכך.

עם הטיפול הרפואי הנכון, אורח חיים בריא, ומעטפת של תמיכה אישית וחברתית, רוב האנשים שמתמודדים עם לופוס יכולים לנהל חיים מספקים ומלאי משמעות למרות האתגרים שהמחלה מזמנת.

 

Image 1 by Freepik

Image 2 by jcomp on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם