בעיות במערכת העיכול

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כל אדם סבל ויסבול במהלך חייו מבעיות כאלו ואחרות במערכת העיכול. ובדיוק כמו כאבי ראש, גב ומפרקים, גם בעיות במערכת העיכול הן נפוצות מאוד ובמקרים רבים גם חולפות מעצמן ללא שום התערבות רפואית. עם זאת, כאשר מדובר במצב כרוני וארוך טווח, כזה שמסרב לחלוף גם אחרי חודש או יותר, זה מצריך בירור מעמיק, על מנת לזהות את הגורמים לבעיות ואת הדרכים להתמודדות נכונה איתם.

בעיות במערכת העיכול

כדי לעזור לכם במשימה הזאת, בואו נכיר כמה גורמים נפוצים למגוון בעיות במערכת העיכול – ואת הדרכים היעילות ביותר להתמודדות איתם. אבל לפני שנעשה זאת, חשוב להבהיר – בכל מקרה שבו אתם תוהים אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי או חווים תסמינים שלא חולפים מעצמם אחרי כמה ימים או שבועות, כדאי לפנות לייעוץ רפואי ולעבור אבחון מקיף בהקדם. 

מהן הבעיות הכי נפוצות המשפיעות על מערכת העיכול? 

מעי רגיש (IBS) –תסמונת המעי הרגיש (Irritable Bowel Syndrome) מופיעה אצל בין 5 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה על פי הערכות שונות. זהו מצב כרוני הגורם לעצירות, שלשולים, כאבי בטן ותחושת נפיחות לסירוגין. בעוד שברוב המקרים לא מדובר במצב שמסכן את הבריאות, הוא עלול מטבע הדברים לגרום לאי נוחות ולתסכול רב לאורך זמן.

אי סבילות ללקטוז – על פי הערכות שונות, כמחצית מהאוכלוסייה בישראל מתמודדת עם רגישות ללקטוז ברמה כזו או אחרת. זוהי תופעה אשר מופיעה לאחר אכילה או שתייה של מוצרי חלב, וגורמת לאי נוחות, כאבי בטן, שלשולים ונפיחות. התופעות האלו נגרמות כתוצאה מחסר חלקי או מלא של אנזים בשם לקטז, אשר מפרק במעיים את מולקולות הלקטוז.

מחלות זיהומיות במערכת העיכול – הזיהום השכיח ביותר שגורם לכל מיני בעיות במערכת העיכול נגרם מהחיידק הליקובקטר פילורי. זהו חיידק נפוץ מאוד שקיים אצל רוב האנשים הבוגרים, אך רק במקרים מסוימים הוא גורם לבעיות ולסיבוכים. כשהוא כן משפיע לרעה, החיידק עלול לגרום למגוון בעיות במערכת העיכול, לרבות כיבים (המוכרים לרובנו כ"אולקוס"), דלקות ובמקרים נדירים אף סרטן. 

צרבת וריפלוקס קיבתי־ושטי (GERD) – כולנו מכירים את תחושת הצרבת שמופיעה אחרי ארוחות גדולות, אך לעיתים הצרבות האלו יהיו משמעותיות ותכופות יותר – מה שמחייב בירור מעמיק כדי להבין מדוע זה קורה. אחת הסיבות השכיחות למצב זה היא מחלת ההחזר הקיבתי־ושטי. זהו מצב שבו הסוגר שמפריד בין הקיבה לוושט לקוי, מה שגורם לנוזלים מהקיבה לעלות בחזרה לוושט ולגרום לכוויות במעטפת העדינה שלו.

אי סבילות ללקטוז

איך מנהלים חיים תקינים לצד בעיות במערכת העיכול?

כשמערכת העיכול לא רגועה, קשה מאוד להתעלם ולהמשיך לתפקד כרגיל. החדשות הטובות הן שכל המצבים שהזכרנו כאן וגם כאלו שלא מופיעים ברשימה, ניתנים לטיפול בדרכים שונות, אשר במקרים מסוימים יאפשרו ריפוי מלא ולכל הפחות יספקו הפחתה בכאבים ובחוסר הנוחות.

זה גם המקום לדבר על הבושה שאולי מלווה את ההתמודדות עם בעיות אלו וגורמת לחלק מהאנשים להימנע מייעוץ רפואי או לדחות שוב ושוב את הביקור במרפאה. התעלמות מבעיות רפואיות בדרך כלל אינה פותרת אותן – ואם אתם מתביישים או חוששים, זכרו כי בעיות מהסוג הזה הן כאמור נפוצות ומוכרות היטב לרופאים, כך שאין כל בושה לדבר על כך ולקבל את האבחון שיעזור לשפר את מצבכם.

בנוסף, כדאי להבין האם ועד כמה אותן בעיות במערכת העיכול פגעו (או עדיין פוגעות) בבריאות, באיכות החיים ובכשירות שלכם בעבודה. אם מדובר בבעיה כרונית, כזאת שניתן להראות כי היא פגעה בכם במובנים כאלו ואחרים, ייתכן שתהיו זכאים גם לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, ממסגרות ביטוח פרטיות ומגורמים נוספים. כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת פיצוי, השתדלו לתעד הכול מהרגע הראשון, לרבות סיכומי ביקורים אצל רופאים, תרופות שנטלתם, ימי מחלה, בדיקות שביצעתם וכל מסמך אחר שיכול לסייע לקבל את מה שמגיע לכם.

 

Image 1 by krakenimages.com on Freepik

Image 2 by KamranAydinov on Freepik

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם