צליאק

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

צליאק הוא מצב רפואי שנדמה שהופך נפוץ יותר ויותר בעשורים האחרונים. עם זאת, מומחים מעריכים כי הסיבה לתחושה הזאת היא שפשוט כיום אנחנו הרבה יותר מודעים למצב הזה. כולנו מכירים אנשים שסובלים ממנו ושמענו על ההשלכות המזיקות והמסוכנות שעלולות להיות לו על הבריאות. אז בואו נכיר קצת יותר את המחלה המתעתעת הזאת ואת המשמעויות של ההתמודדות איתה. 

מה זה צליאק וכמה זה נפוץ בישראל? 

צליאק זה מצב שבו מערכת החיסון מגיבה לגלוטן, חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל, כפי שהיא מגיבה לחיידקים, נגיפים וגורמים מזיקים אחרים. כך, כשאנשים שסובלים מצליאק אוכלים מזונות המכילים גלוטן, הגוף שלהם בעצם תוקף את הרכיב הזה – והתגובה הזאת עלולה להיות מזיקה מאוד ולפעמים אף לסכן חיים.

אדם שסובל ממחלת צליאק

מנתונים שנאספו בישראל בשנת 2021, צליאק הוא מצב רפואי שמאובחן אצל כאחוז מהאוכלוסייה. זהו נתון שדומה לנתונים במרבית מדינות המערב. עם זאת, מומחים מדגישים כי בפועל, מספר החולים בצליאק עשוי להיות גבוה הרבה יותר, בגלל שהרבה אנשים סובלים מהמחלה אך לא מקבלים אבחון רשמי. 

מהם הסימנים הבולטים לצליאק? 

צליאק יכול להתבטא במגוון רחב של תסמינים – חלקם מאוד ברורים ומשמעותיים, בעוד שאחרים יהיו יותר נסתרים וקשים לזיהוי. באופן כללי, רוב האבחונים של צליאק מתרחשים לאחר שמבחינים בתסמינים ה"דרמטיים" יותר של המחלה, הקשורים בהפרעות בדרכי העיכול. 

התסמינים האלו יכולים לכלול בין היתר שלשול, עצירות, נפיחות, כאבי בטן, אובדן משקל ורגישות בבטן לאחר שאוכלים מזונות המכילים גלוטן. בנוסף, המחלה יכולה לגרום לתסמינים שאינם קשורים במערכת העיכול. אלו יכולות להיות תופעות כמו חולשה, עייפות, חוסר בוויטמינים, פגיעה בבריאות השיער, חרדה, דיכאון, כאבי ראש כרוניים, פגיעה בעצמות, אנמיה, אוסטאופורוזיס (דילול השריר) ואובדן משקל קיצוני.

אצל ילדים, התופעה יכולה להתבטא גם בבעיות בגדילה, התפתחות מאוחרת, רזון קיצוני ובעיות התנהגות לא מוסברות. 

חשוב להבין שהתסמינים הרבים שציינו כאן יכולים לנבוע גם ממצבים רפואיים שונים ולא רק מצליאק. לכן, אם אתם או אנשים שיקרים לכם סובלים מהם, יש לפנות לרופא או לרופאה כדי לאבחן זאת לעומק ולמצוא את שורש הבעיה. 

איך מתמודדים עם צליאק והאם יש לזה תרופה?

כיום, למרבה הצער, אין תרופה לצליאק והטיפול המוכר והיחיד להתמודדות עם המצב הוא דיאטה ללא גלוטן. בפועל, זה אומר שצריכים להימנע לא רק מקמח, אלא ממאכלים שמכילים אפילו שאריות קטנות של חיטה, שעורה, שיפון או שיבולת שועל.

אוכל נטול גלוטן לחולי צליאק

החדשות הטובות הן שכיום בישראל המודעות להתמודדות עם צליאק גבוהה בהרבה מבעבר, בין היתר הודות לעמותות, קבוצות וארגונים אשר פועלים ללא הרף לשיפור המודעות למחלה. לכן, היום גם קל יותר למצוא מוצרים טעימים, בריאים ומזינים שיהיו נטולי גלוטן ואפשר יהיה לשלב בתפריט ללא חשש.

חשוב לציין שבימים אלו נערכים ברחבי העולם וגם כאן בישראל מחקרים שונים שמנסים למצוא טיפול לצליאק. נכון להיום, יש כמה טיפולים פוטנציאליים בשלבים מתקדמים של מחקר קליני, אך עדיין לא נמצא טיפול שעבר את כל השלבים הנדרשים לקבלת אישור רשמי. עם זאת, ייתכן מאוד שבעתיד ניחשף לחדשות טובות בהקשר הזה.

ולסיום, חשוב לזכור שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם צליאק, כמו עם כל מצב רפואי ייחודי אחר, היא פשוט לקבל הרבה יותר תמיכה והבנה מהסביבה. אם אתם או יקיריכם מתמודדים עם צליאק, אל תחששו לדבר על כך, לעזור לאנשים להבין עוד על ההתמודדות שלכם וגם, אם המחלה פגעה לכם בחיים ושיבשה אותם, לבדוק אם אתם זכאים לפיצויים כאלו ואחרים.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם