חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הנכים ממשיכים לחסום כבישים ברחבי הארץ

ספטמבר 29, 2017

מטה מאבק הנכים דורש להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום. עשרות נכים חוסמים כבישים מרכזיים ברחבי הארץ, ומבטיחים להמשיך לזאת למרות הקנסות הכספיים המוטלים על החוסמים

לאחר עשרות מקרים של חסימת עורקי תחבורה מרכזיים על ידי נכים ברחבי הארץ, הודיעה המשטרה בתחילת השבוע כי לא תאפשר את החסימות. חלק מן הנכים אף ספגו קנסות כספיים על סך 500 שקלים, לאחר שחסמו את כביש 1 באיזור מחלף לטרון. שינוי מדיניות המשטרה בא בעקבות ביקורת ציבורית על "היד הרכה" של המשטרה, לכאורה, בטיפולה בחסימות הכבשים של הנכים, אל מול מצוקת הנהגים הנוסעים לעבודה או המבקשים לחזור מהעבודה.

בעקבות הקנסות שספגו כמה מן החוסמים, נוצרה התגייסות ציבורית ספונטנית לתשלום הדו"חות במקום הנכים עצמם. על כך אמר חבר הכנסת איציק שמולי, מן המחנה הציוני: "אני מברך על ההתגייסות המדהימה של הציבור שתורם בהמוניו לתשלום הקנסות של הנכים וקורא לו להמשיך ולהביע עמם את אותה הסולידריות גם היום בדרכים. בזכות הגיבוי הציבורי לא תצליח הממשלה להתיש את הנכים ולשבור את מאבקם".

הממשלה מנסה לפתור את משבר קצבאות הנכות במסגרת מתווה ממשלתי נוסף להעלאת הקצבאות. שר העבודה והרווחה חיים כץ נפגש עם נציגי הנכים. השר כץ הנחה את מנהלי המוסד לביטוח לאומי להקדים את תשלום הקצבאות ל-27 בספטמבר, יום לפני המועד המתוכנן.

חסימות הכבשים של מטה מאבק הנכים יצרו פקקים אדירים בשבועות האחרונים, וגרמו למשק נזק כספי המוערך בעשרות מליוני שקלים לפחות. פרופסור אבי שמחון, יועץ ראש הממשלה וראש המועצה הלאומית לכלכלה, נפגש גם הוא עם הנכים כדי להגיע להבנות. דרישתם של הנכים, להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום במשק, נדחתה על ידי שמחון וצוותו.

משרד האוצר הקצה כ-4 מיליארד שקלים לפתרון המשבר, בעוד משרד ראש הממשלה מוכן להקצות לבעיות הנכים כ-1.5 מיליארד שקלים. במערכת הפוליטית מעריכים כי סוגיית קצבאות הנכות הפכה למאבק-יוקרה בין שר האוצר משה כחלון ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו. שניהם מעוניינים לקבל את הקרדיט הפוליטי על פתרון המשבר.

הנכים מאיימים להחריף את המאבק ולהפגין גם מול ביתו של פרופ' שמחון. גם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מתכנן ישיבה מיוחדת עם הנכים כדי לסייע במאבקם. בינתיים, השיחות עם הממשלה אינן נושאות פרי, וארגוני הנכים מבטיחים להמשיך ולחסום כבישים גם אחרי יום כיפור, ולאורך כל חודש אוקטובר.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם