זכויות רפואיות
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

תזונה נכונה לחולי דלקת פרקים

דלקת פרקיםכאבים כרוניים, נפיחות ונוקשות במפרקים הם תסמינים מוכרים ומורכבים של דלקת פרקים (ארטריטיס). זו מחלה שעלולה להכניס לא מעט קשיים ואי שקט לחיים – כאשר הדרך להקל על כל אלו עוברת בין היתר דרך תרופות נוגדות דלקת, שלעיתים גם כוללות סטרואידים. ואולם, לצד הטיפול התרופתי, כיום מבינים שגם הבחירות התזונתיות שלנו משפיעות מאוד על מדדי הדלקת בגוף ועשויות לשפר את ההתמודדות עם דלקת פרקים.

כדי להתאים תפריט להתמודדות נכונה עם דלקת פרקים, כדאי להתבסס על המאכלים הבאים:

1. דגי מים מלוחים

סקירה מדעית נרחבת שבחנה 17 מחקרים מדעיים מצאה כי אומגה 3 עשויה להפחית דלקת פרקים ובאופן ספציפי יותר, את הכאבים והנוקשות שכל כך מאפיינים את המחלה. את התוסף הזה ניתן כמובן לרכוש בבית המרקחת, אך מומחים מדגישים כי יעילותו גוברת כאשר מוסיפים אותו בצורה טבעית יותר לתפריט. למרבה המזל, הוא נמצא בשיעור גבוה בדגים אהובים וטעימים כמו טונה, סלמון ומקרל.

2. שום

אחד הכינויים הנפוצים ביותר של השום הוא "האנטיביוטיקה של הטבע". את הכינוי הזה קיבל השום בזכות העובדה שעשרות מחקרים מדעיים לאורך השנים מצאו כי יש לו תכונות אנטי-בקטריאליות. בנוסף, בהקשר של דלקות מפרקים, מדענים גילו כי השום עשוי להפחית את היקף הדלקת, ובכך לקצר את משך המחלה ולהפחית כאבים ונפיחות.

3. ג'ינג'ר (זנגוויל)

יותר ויותר מחקרים מהשנים האחרונות גילו תכונות רבות עוצמה של התבלין המפורסם לשיפור הבריאות. בין היתר נמצא כי הג'ינג'ר עשוי לשפר תסמיני דיכאון, לחזק את מערכת החיסון ולאזן את רמות הסוכר בדם. כל אלו קשורים בין היתר ליכולתו המרשימה של הג'ינג'ר להפחית דלקות בגוף, דבר אשר משפיע כמובן גם על ההתמודדות עם דלקת פרקים.

נדגיש כי החומר הפעיל בג'ינג'ר, כורכומין, הוא רכיב שלגוף קשה לספוג ולהפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל. אולם מחקרים מצאו כי אם צורכים אותו לצד פלפל שחור, יעילות הספיגה יכולה להתעצם בעשרות מונים. גם בהקשר הזה, ניתן לצרוך את התבלין בתוסף, או פשוט לשלב אותו (ואת הפלפל השחור) במאכלים שאתם מבשלים.

4. ירקות ירוקים

לכולנו מומלץ לאכול יותר ירקות לאורך היום – וזה חשוב במיוחד למי שסובלים מדלקות פרקים או דלקות כרוניות אחרות. מחקרים מצאו כי ירקות כמו תרד וברוקולי תורמים רבות לשיפור הבריאות בכלל ולהפחתת מדדי הדלקת בפרט. זאת, בין היתר הודות לנוגדי חמצון עוצמתיים ביותר הקיימים בירקות האלו, ותורמים לשמירה על האיזון במערכות הגוף בשורה ארוכה של היבטים.

5. פירות יער וענבים

פירות יער

נוגדי חמצון, כמו אלו שמצויים כאמור בתרד ובברוקולי, קיימים גם במאכלים רבים נוספים – אך בשיעור גבוה ביותר בפירות ובירקות. תחת המטרייה הרחבה של נוגדי החמצון נכנסים שורה ארוכה של כימיקלים, אשר כל אחד מהם תורם לבריאות בצורה קצת אחרת.

כשמדברים על הפחתת דלקות, כמה מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר שעשויים לסייע במלחמה הזאת נמצאים, למרבה השמחה, בכמה מהפירות האהובים והטעימים ביותר. כדי להפחית דלקות בגוף, השתדלו לאכול בכל יום פירות כמו ענבים, אוכמניות, פטל, תותים וגוג'י ברי. אלו פירות שלא רק ידועים ביכולתם להפחית דלקות, אלא גם עשויים להשפיע לטובה על המוח, הלב ואפילו על קצב ההזדקנות שלכם.

6. שמן זית

בעוד שבישול בשמן עמוק כידוע פוגע בבריאות ועלול להעצים דלקות בגוף – דווקא צריכה של שמן זית בתצורתו הטבעית יכולה לתרום רבות לבריאות במובנים רבים. בהקשר של דלקת פרקים, מחקרים גילו כי צריכה של שמן זית עשויה להפחית את הדלקת בשיעור שנע בין 38 ל-55 אחוזים. בנוסף, מראים הנתונים כי צריכה של שמן זית באופן קבוע עוזרת להשיג הקלה ארוכת טווח בהתמודדות עם המחלה הזו ולמנוע התקפים משמעותיים בעתיד.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם