זכויות רפואיות
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

טופס 6101

דין וחשבון רב שנתי – גביית דמי ביטוח

טופס 6101 נועד לפתיחת תיק גבייה במוסד לביטוח לאומי ולהודעה על שינויים בתיק קיים. זהו דו"ח שנתי לפי תקנות רישום ותקנות בדבר גביית דמי ביטוח.

בטופס בל-6101 יש למלא בין השאר את הפרטים הבאים:

  • פרטיו האישיים של המבוטח
  • פרטי בן או בת הזוג של המבוטח
  • פרטי חשבון הבנק של המבוטח
  • כתובת המגורים
  • כתובת לקבלת מכתבים (אם זו כתובת שונה מכתובת מגוריך)

גובה דמי הביטוח ואופן גבייתם משתנים בהתאם למעמד המבוטח, ולכן יש לעדכן את הביטוח הלאומי באמצעות הטופס אם חל שינוי (סטודנט, תלמיד ישיבה, עובד במשק בית, חייל קבע וכו'). בנוסף, יש לפרט בטופס מה היו העיסוקים של המבוטח בשנתיים האחרונות ומה היו ההכנסות מעיסוקים אלו. אם קיימות הכנסות כלשהן מהארץ או מחו"ל שאינן מעבודה (מלגה למשל), יש לפרטן.

עבור עובדים שכירים, משלם המעסיק את דמי הביטוח הלאומי, ולכן עליו לדווח על העובדים המועסקים אצלו. לעומת זאת, עובדים עצמאיים חייבים לשלם את דמי הביטוח בעצמם. על עובד עצמאי להודיע לביטוח הלאומי, באמצעות טופס זה, על פתיחה או סגירה של תיק גבייה ולהצהיר מתי התחיל לעבוד כעצמאי, מהו מס' תיק הניכויים של העסק העצמאי ופרטי העסק. אם חל שינוי בהיקף שעות העבודה של העובד, יש לציין זאת בטופס.

בסוף הטופס יש למלא הצהרה כי הפרטים שנמסרו נכונים ומלאים ולחתום במקומות המתאימים. יש לשים לב שאם שולחים את הטופס בפקס, חובה לכתוב את מספר תעודת הזהות בתחתית או בכותרת כל עמוד. 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם