שפעת – הימנעות מהידבקות ודרכי טיפול

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאז שנגיף הקורונה נכנס לחיינו ושינה אותם לחלוטין, כמעט ושכחנו שישנה מחלה נגיפית נוספת שחשוב להתגונן מפניה ועלולה להיות מאיימת ביותר בעצמה. מחלת שפעת עדיין גובה קורבנות רבים מדי שנה ויכולה לגרום לשורה ארוכה של סיבוכים, גם אצל אנשים בריאים שאינם משתייכים לקבוצות הסיכון המוכרות. החדשות הטובות הן שכיום יש הרבה דברים שנוכל לעשות כדי להפחית את הסיכון להופעת המחלה ולטפל בה בצורה מושכלת יותר. 

איך אפשר להימנע מלהידבק בנגיף ?

שפעת

חיסוני שפעת שניתנים בכל שנה מסייעים להפחית את הסיכון להידבקות במחלה וגם מבטיחים בסבירות גבוהה יותר שגם אם נדבקים, המחלה תהיה קלה יותר באופן יחסי. חלק מהאנשים אינם רואים תועלת בקבלת חיסון לשפעת בכל שנה, מכיוון שהם שומעים שהחיסון לא מספק הגנה גבוהה. ואכן, הנתונים מראים שיעילות החיסון נעה בין 50 ל-80 אחוזים, כאשר בכל שנה הנתון הזה משתנה. 

עם זאת, חשוב להדגיש כי גם אם החיסון מספק הגנה נמוכה באופן יחסי, בטח אם משווים אותו לחיסון נגד קורונה, הוא עדיין מפחית במידה ניכרת את הסיכון לסיבוכים ולתופעות לוואי בקרב מי שהתחסנו ונדבקים בנגיף שפעת. לכן, ההמלצה היא לקבל את החיסון בכל שנה, בטח למי שמצויים בקבוצות פגיעות יותר. 

ולצד החיסון, יש עוד פעולות רבות שניתן לעשות כדי להפחית את הסיכון להידבקות בשפעת ובשאר המחלות המדבקות. זה מתחיל כמובן בהיגיינה – שטיפת ידיים במים ובסבון כמה פעמים במהלך היום, חיטוי הידיים ומשטחים שונים, התעטשות למרפק והימנעות ממגע עם אנשים שאינם מרגישים בטוב. 

אם אתם שוהים בחללים סגורים, חשוב לפתוח חלונות ולאוורר את החלל כדי להפחית את הסיכון להידבקות לא רק במחלת שפעת, אלא גם בקורונה, צינון ומחלות נוספות. בנוסף, חשוב לגלות אחריות אישית ולשמור מרחק מאנשים אם אתם לא חשים בטוב בעצמכם. גם מסכות מסייעות כמובן להתגונן נגד שפעת, קורונה וצינון.

איך אפשר לדעת אם יש לי שפעת, צינון או קורונה? 

בשונה מצינון, המאופיין בעיקר על ידי גודש באף, כאב גרון ושיעול, לשפעת יש תסמינים אחרים ומובחנים יותר: חום גוף גבוה, כאבי שרירים, כאבי ראש, גרון כואב, שיעול וחולשה כללית. כל אלו יכולים גם להחמיר ככל שהמחלה מתקדמת ואף לגרום לסיבוכים לא סימפטיים כמו דלקות בסינוסים, בריאות ואפילו בשריר הלב. 

האבחנה בין קורונה לשפעת היא מעט מורכבת יותר מכיוון שתסמינים רבים נחשבים דומים בשתי המחלות האלו. לכן, אם רוצים לדעת עם מה בדיוק מתמודדים, כדאי כמובן לבצע בדיקה שניתן לרכוש בקלות גם בבית המרקחת.

איך מטפלים בשפעת והאם אפשר לקצר את משך ההחלמה? 

כיום אין תרופות בשיווק נרחב שיכולות לרפא שפעת או לקצר את משך ההתמודדות עמה. לכן, אם חליתם בשפעת, אפשר וצריך להתמודד עם המחלה בשיטה המסורתית שכולנו מכירים – לנוח, לשתות הרבה נוזלים ולהיעזר בתרופות להורדת חום ולהקלה על כאבים. חיסון שפעת

נדגיש כי רופאים יכולים כיום לרשום תרופות מתקדמות יותר לאנשים בסיכון גבוה לסיבוכי השפעת, אך טיפול כזה מתבצע בהתאם להחלטת הרופא או הרופאה כמובן.

בנוסף, מחקרים מראים כי תזונה עשירה בחומרים מזינים, כמו ויטמין C, ברזל, ויטמין A ואבץ עשויה לשפר את ההתמודדות עם שפעת ולמנוע סיבוכים. באופן די מפתיע, חלק מהמחקרים אף מראים שאחת מ"תרופות הסבתא" הוותיקות והמוכרות ביותר – מרק עוף – עשויה להקל על ההתמודדות עם שפעת ואף לחזק את מערכת החיסון. 

מתי לפנות לרופא כשמתמודדים עם המחלה? 

שפעת היא אמנם מחלה לא נעימה, אך ברוב המקרים היא לא דורשת התערבות של רופא ותחלוף מעצמה בשלב כזה או אחר. עם זאת, חשוב לשים לב לתסמינים שיכולים להעיד על סיבוכים של המחלה ומחייבים בירור מעמיק, כמו קוצר נשימה חמור שלא עובר, כאבים בחזה, בחילות, הקאות או כל הידרדרות קיצונית ולא מוסברת במצב הרפואי.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם