חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מחקר: הפסד קבוצת כדורגל מוביל להתקפי לב בקרב אוהדים

אפריל 26, 2020

התקף לב / אירוע לבאוהדי כדורגל עם בעיות לב או לחץ דם? תחשבו שוב על צפייה במשחקי כדורגל כיוון שהתוצאות שלהם עלולות להיות קטלניות מבחינתכם, מבחינת המשפחה שלכם ומבחינת כושר העבודה שלכם.


על פי מחקר שבוצע באוניברסיטה הרפואית בביאליסטוק, פולין – הפסד של קבוצת כדורגל עלול לעורר התקפי לב אצל אוהדים גברים. כך על פי מחקר שהוצג ב- EAPC Essentials 4 You: פלטפורמה מדעית של החברה האירופאית לקרדיולוגיה (ESC).

 

המחקר בדק את הקשר בין הביצועים של קבוצת הכדורגל "יגלוניה ביאליסטוק" (Jagiellonia Bialystok) לבין קבלת תסמונות אקוטיות חריפות. מועדון זה ידוע בקבוצת האוהדים הנלהבים שלו: 17,174 בממוצע למשחק בעונת 2016/17 אשר מזדהים היטב עם הקבוצה.

 

"המחקר שלנו מראה כי תוצאות לא טובות של קבוצת הכדורגל המקצועית המקומית חפפו ליותר התקפי לב בקרב אוהדים גברים", אמר מחבר המחקר, ד"ר לוקאז קוזמה. "הממצאים מראים כי הלחץ הנפשי והרגשי של התבוסה עלול לעורר אירועי לב".

 

המחקר כלל 10,529 חולים עם תסמונות אקוטיות חריפות (התקף לב ותעוקת לב לא יציבה) אושפזו בבית החולים הקליני של האוניברסיטה הרפואית בביאליסטוק בין השנים 2007-2018. זה היה המרכז היחיד בעיר עם שירותי קרדיולוגיה פולשנית 24 שעות ביממה במהלך תקופה זו. הגיל הממוצע של החולים היה 66.6 שנים ו 62% מהם היו גברים.

 

הקבוצה שיחקה 451 משחקים לאומיים ואירופאים במהלך תקופת המחקר. יום לאחר שהקבוצה הפסידה משחק ביתי נרשמה עלייה של 27% באשפוזי גברים בגין תסמונות אקוטיות חריפות. חפיפה זו לא נמצאה אצל נשים.

 

"רגשות עזים יכולים לגרום להתקפי לב והמחקר שלנו מצביע על כך הפסד של קבוצת כדורגל יכול להשפיע על אוהדי הקבוצה," אמר ד"ר קוזמה. "אוהדים, בייחוד גברים עם אורח חיים לא בריא, צריכים להתאמן באופן קבוע ולהימנע מעישון וצריכת אלכוהול מוגזמת. כך תמשיכו לאהוד ולתמוך בקבוצה האהובה עליכם מבלי לפגוע בבריאותכם."


צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם