חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בית הדין לעבודה הכיר בסרטן של עובד שיקוף כמחלת מקצוע

אוגוסט 21, 2016

עובד בשיקוף מטענים במעבר הגבול חלה במחלת הסרטן ותבע את הביטוח הלאומי על מנת שיכיר במחלתו כ"מחלת מקצוע". בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע ביוני 2016: "בהסתמך על חוות דעת המומחה, סביר שהמחלה נגרמה כתוצאה מהחשיפה לקרינה מייננת"

עובד רשות המסים בישראל, ילד 1972, עבד כ-11 שנים בתפקיד בודק מטענים במעבר הגבול באמצעות מכונות שיקוף (רנטגן) במשרה מלאה.

בשנת 2007 החל העובד לסבול מתופעות בבלוטת התריס ובשנת 2009 אובחן כחולה בסרטן מסוג קרצינומה פפילרית בבלוטת התריס (Papillary thyroid cancer). הוא אף עבר כריתה של בלוטת התריס ובלוטות הלימפה הצוואריות, אולם עדיין סבל העובד מגרורה של קרצינומה פפילרית בבלוטת הלימפה.

מומחה רפואי שמונה על ידי בית המשפט קבע בין השאר כי "לא ניתן לשלול קיומו של קשר סיבתי מהותי" בין חשיפתו של העובד "לקרינה מייננת במסגרת עבודתו, לבין מחלת הסרטן בבלוטת התריס בה לקה ולסרטן הגרורתי".

כבוד השופט אילן סופר הדגיש בפסק דינו מהי המשמעות של חוות דעת המומחה: "הלכה היא כי בית הדין יסמוך את ידו על חוות דעת המומחה ומסקנותיו ולא יסטה מהן, אלא אם קיימת הצדקה עובדתית או משפטית יוצאת דופן לעשות כן".

עוד הוסיף השופט סופר: "בית הדין נוהג לייחס משקל רב לחוות הדעת של מומחה מטעם בית הדין וזאת מן הטעם שהאובייקטיביות של המומחה מטעם בית הדין גדולה יותר ומובטחת במידה מרבית מעצם העובדה, שאין הוא מעיד לבקשת צד ואין הוא מקבל שכרו מידי בעלי הדין".

בהמשך, בהתאם לחוות הדעת של ד"ר האגר אותה מקבל השופט סופר, קובע השופט כי אכן הוכח קשר בין מחלת התובע לבין תנאי עבודתו. זאת בהסתמך על חוות הדעת לפיה לא היו גורמי סיכון רבים משמעותיים פרט לחשיפה לקרינה וזהו הגורם היחידי שהוכח. כמו כן, גם העובדה כי חלה בגיל צעיר ושהסרטן נפוץ דווקא אצל נשים חיזקו את קביעתו של השופט.

בצד הדברים מוסיף השופט כי גם אם לא היה מקבל את מחלת העובד כ"מחלת מקצוע", לדעתו הונחה תשתית ראייתית מספיקה כדי לקבוע כי מדובר במיקרוטראומה.

חדשות נוספות

זקוקים לעזרה מול הביטוח הלאומי אם חליתם או נפצעתם? צרו קשר עם צוות המומחים של זכותי או חייגו 5520*.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם