אנמיה – המחלה והפיצוי

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

המוגלובין הוא חלבון המכיל ברזל. מחסור בברזל יכול להוביל למחסור בהמוגלובין – אנמיה. המוגלובין נמוך יכול להצביע על הרעלת עופרת, מחלת דם כמו אנמיה חרמשית, אובדן דם / דימום, תת-תזונה, מחסור בברזל (תזונה), אנמיה ממארת, מחלת כליה, או מחלות מח עצם כמו אנמיה פלסטית או פנקוני. בדיקת המוגלובין מסוכר (Hba1c) נערכת עבור חולי סוכרת.

סוגי אנמיה

  • תלסמיה היא מחלה תורשתית של תאי דם אדומים. זהו זן מסוים מאוד של אנמיה. חולי תלסמיה נדרשים לקבל עירויי דם רבים, ובמקרים מסוימים לעבור ניתוח השתלת מח עצם. מכיוון שהמחלה דורשת טיפול ממושך וביקורים תכופים בבתי חולים, חולי תלסמיה יכולים לקבל אחוזי נכות מן המוסד לביטוח לאומי.
  • אנמיה אפלסטית (Aplastic Anemia) היא מחלה קשה הנובעת ממח העצם, שאינו מייצר מספיק תאי דם. המחלה גורמת לאנמיה (חסר דם), נטייה לדימום ומחסור כללי בתאי דם אדומים, טסיות דם ותאי דם לבנים. לעתים אנמיה אפלסטית גורמת לקשיים חמורים בנשימה.
  • אנמיה אפלסטית נגרמת לעתים עקב הפרעה אוטואימונית (במערכת החיסון העצמי של הגוף), שבה תאי דם לבנים תוקפים את מח העצם. החולה המפורסמת ביותר היא המדענית מארי קירי, שנפטרה מן המחלה לאחר חשיפה לחומרים רדיואקטיביים.

למחלת האנמיה האפלסטית שני סוגים: נרכשת וראשונית. הסוג הנרכש ניתן לריפוי, ונובע מנטילת תרופות או הרעלה. הסוג הראשוני קשה יותר לריפוי, ועלול להוביל למוות.

  •  אנמיה חרמשית (באנגלית: Sickle Cell Anemia‏‏‏) היא מחלת דם תורשתית, הגורמת לייצור לקוי של המוגלובין, המוביל ליצירת תאי דם מעוותים בצורת חרמש. תאים אלו נדבקים זה לזה, פוגעים באספקת הדם, ומאופיינים בתוחלת חיים קצרה יחסית (הגורמת לאנמיה).

בין תסמיני המחלה האנמיה החרמשית: בעיות בכליות, כאבי בטן, שיתוק, שיגרון, דלקת ריאות, מחלות לב ועוד. 

  • אנמיה ממארת היא מחלה אוטו-אימונית הפוגעת בתאי הדופן של הקיבה, או בפקטור הפנימי (גליקופרוטאין), או בשניהם גם יחד. התוצאה היא מחסור בויטמין B12, ואחריו – אנמיה מגלובלסטית, מחלות לב וכלי דם, פגמים מולדים אצל הילוד אצל נשים בהריון, תופעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות מגוונות, ניוון רירית הקיבה, שינויים במערכת העיכול, ועוד.

בניגוד לשמה הסופני, אנמיה זו דווקא אינה ממארת. ניתן לטפל בה, למרות שהטיפול יכול להימשך תקופה ארוכה מאוד, או אף לכל החיים. 


האם מגיע לי פיצוי כספי בגלל אנמיה?

כדי לקבל כסף עקב אנמיה, חשוב לשאול את עצמך לפחות חלק מן השאלות הבאות:

  1. האם אנמיה מפריעה לך לתפקד בעבודה ובבית?
  2. האם אנמיה מונעת ממך להתפרנס?
  3. האם אתה סבור כי אנמיה פוגעת באיכות חייך, באופן משמעותי?
  4. האם אחד מבני משפחתך או מכריך חלה באנמיה ובעקבות כך נזקק להשגחה צמודה?

אם התשובה על אחת מן השאלות היא "כן", ייתכן שמגיע לך כסף מביטוח לאומי ומרשויות נוספות בישראל. אנחנו נסייע לך למצות את זכויותיך הרפואיות.

צרו קשר דרך האתר או התקשרו עכשיו 5520* לתיאום פגישת היכרות חינם וללא כל התחייבות.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם