אוטיזם – המחלה והפיצוי

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כיום ניתן לקבל גמלת ילד נכה בגין ליקויים על רצף האוטיזם, כגון הפרעת PDD NOS. שמה הלועזי המלא של ההפרעה: Pervasive Developmental Disorder, not otherwise specified. אנו מודעים לכך שהמוסד לביטוח לאומי הערים קשיים רבים בדרכם של הורים, שניסו לקבל גמלת ילד נכה על רקע אוטיזם ו-PDD. אך המצב מאז השתנה, והיום ניתן להילחם בבירוקרטיה ולקבל פיצוי.

ביולי 2009 ניתן פסק דין סופי בבג"צ 7879/06 בו נקבע כי ילדים הסובלים מליקויי הרצף האוטיסטי, הינם ילדים במצב פסיכיאטרי-התנהגותי דומה לאוטיזם. ילדים אלו סובלים מהפרעה התפתחותית מסוג PDD, או ASD, לרבות הליקויים המכונים PDD NOS ותסמונת אספרגר. לילד שלך מגיעה גמלה לסידורים מיוחדים, גמלה מיוחדת, גמלה לדמי מחיה ועזרה בלימודים – ואולי גם זכויות רפואיות נוספות שמשפחתך כלל לא טיפלה בהן. השירות שלנו אינו משפטי, אך יעיל ואפקטיבי.

מה מגיע להורים ולילד?

צוות "זכותי" הוא בעל ניסיון ארוך-שנים בהתמודדות מול פקידי ביטוח לאומי, ועדות רפואיות של ביטוח לאומי וכיוצ"ב. אנו נעשה הכל כדי שילדך, הסובל מליקוי על רצף האוטיזם (PDD, ASD או אספרגר) יקבל גמלת ילד נכה. אם צריך, נסייע לך לערער על החלטות הביטוח הלאומי, אם דחה את בקשתך לגמלה.

לילד שלך אולי מגיעה גמלה לסידורים מיוחדים, גמלה מיוחדת, גמלה לדמי מחיה ועזרה בלימודים – וייתכן שגם זכויות רפואיות נוספות שמשפחתך כלל אינה מודעת להן. הנסיון שלנו בסיוע להורים עם ילדים הסובלים מליקויים כמו אוטיזם ו-PDD יאפשרו לילד שלך לקבל את הפיצוי שבאמת מגיע לו.

צרו קשר דרך האתר או התקשרו עכשיו 5520* לתיאום פגישת היכרות חינם וללא כל התחייבות.


אוטיזם – רקע כללי

אוטיזם היא הפרעה התפתחותית המשפיעה על יכולתו של הילד לתקשר חברתית עם סביבתו. האוטיזם מורכב מהשפעה גנטית וגורמים סביבתיים. הפרעה זו מתבטאת בעיקר בקשרים עם אנשים, בתחום החברתי, בתחום השפה והתקשורת, בנוסף לתחומי פעילות ועניין מוגבלים מצד החולה.

הספקטרום האוטיסטי, הנקרא ASD או בשמו המלא Autism Spectrum Disorder, הוא רצף תסמונות הקשורות לאוטיזם. הרצף כולל רשימת לקויות נוירולוגיות בתחומי התקשורת, החברות, הדמיון והמחשבה. כל אדם נמצא במקום אחר על ספקטרום זה ולכן אין שני אנשים עם אוטיזם אשר זהים זה לזה. 

ישנו קושי בהבנת אנשים הממוקמים על הספקטרום האוטיסטי. זאת, כיוון שהם לא נראים שונים מאנשים אחרים. עם זאת, ניתן לראות כי התנהגותם שונה עקב חוסר הבנת המצב החברתי סביבם. אלו אנשים אשר צריכים להתאמץ כדי להבין אחרים ולתקשר עם הסביבה, מה שיכול להוביל להתנהגות קיצונית.


כיצד מאבחנים אוטיזם?

האבחון כלול בשירותי סל הבריאות והינו באחריותן של קופות החולים השונות. הבדיקה תיערך על ידי רופא שהוא פסיכיאטר ילדים ונוער / מומחה נוירולוגיה / מומחה להתפתחות הילד / רופא ילדים התפתחותי.

בנוסף ובמקביל לבדיקה הרפואית, הילד צריך לעבור בדיקה אצל פסיכולוג קליני מומחה, פסיכולוג התפתחותי, פסיכולוג שיקומי או פסיכולוג חינוכי אשר להם הכשרה בתחום אבחון האוטיזם.

רצוי לבצע את האבחון מוקדם ככל האפשר. ככל שהטיפול מתחיל מוקדם יותר, כך התוצאות טובות יותר. 

זכויות רפואיות: אם התגלה אוטיזם במשפחתכם, יש לכם זכויות. לסיוע אישי התקשרו ל"זכותי". נבחרת המומחים שלנו לשירותכם.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם