דלקת קרום המוח

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מנינגיטיס (Meningitis), או בשמה המוכר יותר – דלקת קרום המוח, היא מחלה מורכבת שעלולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים, ולגרום לסיבוכים משמעותיים ואף למוות. במקרים מסוימים, היא עלולה להוביל לנכות, ואף לפגוע בשמיעה או להשפיע לרעה על תפקוד המוח. הנשק הטוב ביותר שיעזור למנוע את סיבוכי המחלה הוא ידע. בואו נבין בדיוק מהי דלקת קרום המוח, מתי היא עלולה להיות מסוכנת ומה עושים אם חושדים שהיא מופיעה.

 

מה גורם להתפתחות דלקת קרום המוח? 

דלקת קרום המוח, כפי שניתן להסיק משמה, היא מחלה דלקתית – כלומר, היא נוצרת בשל חדירת חיידקים או נגיפים לאזור הרגיש והחיוני במוח האדם. גורמים רבים יכולים להוביל לכך, כאשר הנפוצים שבהם אלו חיידקים כמו ליסטריה, פנאומוקוק והמנינגוקוק. במקרים מסוימים, הדלקת יכולה להופיע גם בעקבות הדבקה בנגיפי מעיים או בנגיפי חצבת, חזרת, אבעבועות רוח ואפילו שפעת. החדשות הטובות הן שהחיסונים הניתנים כיום נגד המחלות האלו מפחיתים משמעותית את הסיכון לדלקת קרום המוח.

 

דלקת קרום המוח

מי מצויים בסיכון מוגבר לפתח מנינגיטיס?

כל אדם, בכל קבוצת גיל, עלול לסבול מתופעת דלקת קרום המוח, אך כמו כל מחלה אחרת, גם המחלה הזאת עלולה להיות משמעותית ומאיימת יותר לאנשים בקבוצות סיכון מסוימות. מי שמצויים בסיכון מוגבר הם בעיקר תינוקות, קשישים, מי שסובלים מפגיעה במערכת החיסון, אנשים עם חבלות ראש וכדומה. גם אנשים עם לקות שמיעה, הנעזרים בשתל קוכליארי, מוגדרים כקבוצת סיכון למחלה, יחד עם אנשים שעברו ניתוח לכריתת טחול. 

 

דלקת קרום המוח: תסמינים מרכזיים שחשוב להכיר

תסמינים של דלקת קרום המוח בדרך כלל מופיעים שעות או ימים בודדים לאחר ההדבקה. חשוב להבין שחלק גדול מהתסמינים יכולים להיגרם גם ממחלות אחרות, אך בכל מקרה שמזהים אחד או יותר מהם, חשוב לפנות לאבחון רפואי בהקדם. 

התסמינים יכולים לכלול בין היתר התקשות של שרירי העורף, חום גבוה, כאבי ראש משמעותיים, רגישות לאור, בלבול, עייפות מוגברת, פרכוסים, שטפי דם תת-עוריים, חוסר התמצאות, ובחילה. כשמדובר בתינוקות, חשוב לשים לב גם לבליטות של האזור שמעל המצח בגולגולת. 

 

איך מטפלים בדלקת קרום המוח? 

דלקת קרום המוח עלולה להיות מסוכנת מאוד ולגרום לפגיעה מוחית, לבעיות שמיעה, לנכות ואף למוות. לכן, חשוב לשים לב לסימני האזהרה ולפנות לאבחון בהקדם האפשרי. הטיפול במחלה משתנה בהתאם לגורם המזהם, שמזהים בבדיקות. ברוב המקרים מדובר כאמור בזיהום חיידקי ולכן הטיפול יכלול מתן אנטיביוטיקה. הטיפול הזה בדרך כלל נמשך שבוע או שבועיים ומתבצע תחת מעקב רפואי קפדני.

אם הדלקת התפתחה כתוצאה מנגיף, לא ניתן לטפל בה באנטיביוטיקה וכיום אין באמת טיפול יעיל שיעזור להתגבר עליה. במקרה כזה, יינתן טיפול להפחתת תסמיני המחלה ולמניעת סיבוכים. טיפול כזה יכול לכלול קבלת נוזלים בעירוי, משככי כאבים ובעיקר מנוחה. 

 

דלקת קרום המוח

האם אפשר להפחית את הסיכון לחלות? 

כיום בהחלט ניתן להפחית בצורה משמעותית את הסיכוי לפתח דלקת קרום המוח, באמצעות הקפדה על מתן חיסוני השגרה לתינוקות ולילדים. ישנם גם חיסונים מסוימים הניתנים למבוגרים מעל גיל 65, כדי להפחית את הסיכון הכולל לפתח גם מחלות דלקתיות נוספות, כמו דלקות אוזניים וריאות. 

לאנשים שבאו במגע עם חולים בדלקת קרום המוח, במקרים מסוימים מומלץ ליטול אנטיביוטיקה כטיפול מניעתי המפחית את סיכויי ההדבקה, ובמקביל להקפיד יותר על היגיינה – לרבות שטיפה של הידיים במים ובסבון בתדירות גבוהה ושימוש בשירותים ובכלי אוכל נפרדים.

 

סובלים מסיבוכים של דלקת קרום המוח? כך תוכלו להקל על ההתמודדות עם המחלה 

מנינגיטיס עלולה כאמור לגרום לסיבוכים משמעותיים, אשר חלקם יכולים להישאר עם החולה לכל החיים. במקרה כזה, וגם במקרים אחרים שבהם המחלה פוגעת בתפקוד ובכושר העבודה, חשוב לבדוק האם אתם זכאים לפיצוי שיעזור לשפר את ההתמודדות עם האתגרים החדשים. 

המדינה, דרך המוסד לביטוח לאומי, כמו גם מסגרות ביטוח פרטיות, יכולות להעניק לכם פיצוי בצורה של קצבה חודשית או מענק חד פעמי. מומחים בזכויות רפואיות המכירים היטב את התחום יוכלו לבדוק בשבילכם אם מגיע לכם פיצוי ואיך למצות את זכויותיכם בצורה המיטבית. 

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם